הסיטואציה הבאה ודאי מוכרת לכם: אתם בוחרים לשבת במטוס בכיסא שנמצא ליד החלון, נהנים מהנוף של ההמראה ואפילו מצלמים את העננים שבחוץ. ואז מגיע הרגע הזה, כמה שעות לתוך הטיסה, שבו כבר די נמאס לכם ואתם רוצים לקום להסתובב או ללכת לשירותים ומגלים שהאדם שיושב לידכם בשורה ישן חזק. אז מה עושים? מחקר חדש נותן תשובות לדילמה החשובה הזו.

מי שהחליט להרים את הכפפה ולבדוק מה לעשות בסיטואציה המוכרת הזו, זו חברת בריטיש איירווייז ששאלה מעל 1,500 נוסעים מארה"ב, בריטניה, צרפת, גרמניה, ואיטליה על דעתם לגבי התנהגות בסיטואציות שונות במהלך הטיסה.

המחקר מצא ש-80 אחוזים סבורים שזה לגיטימי ביותר להעיר את הנוסע שישן לידך בטיסה. הבעיה היא שעל אף שישנו קונצנזוס לגבי כך שמותר להעיר נוסע ישן, כמות הפעמים שמותר לכם לעשות זאת היא מוגבלת. 40 אחוזים מאמינים שאם הערת את השכן הישן שלך פעם אחת, אל תעשה זאת שוב ולכן חשוב להחליט מתי הרגע שבו תעשו זאת. קחו בחשבון שכל תזוזה כזו, גורמת לאדם לקום פעמיים כדי לפנות את המעבר.

בגלל חוסר הנעימות שבלהעיר את השכן שלך יותר מפעם אחת, שליש מהנשאלים טענו שהם בכלל מעדיפים לדלג מעל השכן הישן. ואיך עושים את זה נכון? במקרה הזה הדעות חלוקות: חצי מהנשאלים טענו שצריך לדלג מעל נוסע ישן פנים מול פנים, בעוד שהחצי השני סבור שיש לעשות זאת עם הגב לנוסע. 

המחקר לא עוצר כאן: עוד נמצא, ש-66 אחוזים מהנוסעים לא יעירו נוסע שנוחר לידם ו-20 אחוזים טענו שייתנו מכה קלה במטרה שיפסיק. 

בפעם הבאה שתגיעו לסיטואציה הלא נעימה, תזכרו שרוב האנשים חושבים שלהעיר נוסע ישן זה בסדר גמור, אך אם אתם רוצים לעשות זאת פעמיים בזמן הטיסה, בפעם השנייה עדיף שתבחרו באופציה של לקפץ מעליו. כל מה שנשאר לכם עכשיו להחליט זה איך תעשו זאת. אופציה נוספת היא לבחור בכיסא שבמעבר ולתת למישהו אחר לשבור את הראש.  

(מקור)

>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש