מאמצי חקירת התרסקות המטוס נמשכים: הלילה (שישי) דיווחה רשת CNN האמריקנית כי ממצאים חדשים מצביעים על כך שרגעים לפני ההתרסקות, כיוון טייס המשנה את הטייס האוטומטי, שהיה מכוייל על 38 אלף רגל (11.5 קילומטרים), לגובה פני הקרקע באלפים הצרפתיים.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
אתמול לפנות ערב פשטה המשטרה בגרמניה על ביתו של אנדראס לוביץ (28) - טייס המשנה שריסק שלשום את מטוס "ג'רמן ווינגס" - בניסיון להבין מה הניע את הצעיר למעשה המחריד שהוביל למותם של 150 נוסעים ואנשי צוות. הלילה דיווחו חוקרי המשטרה כי מצאו בדירתו בדיסלדורף "תגלית משמעותית" שעשויה לשפוך אור על מניעיו.
"מצאנו משהו שיילקח כעת לבדיקות", אמרו קציני משטרה לכלי התקשורת מחוץ לביתו של לוביץ. המשטרה סירבה לחשוף מהו הממצא, אך הבהירו כי לא מדובר במכתב התאבדות. המשטרה פשטה גם על בית הוריו של לוביץ בעיירה מונטאבאור שבדרום מערב גרמניה והחרימה מחשבים, מסמכים וחפצים שונים.
בתוך כך דווח הלילה באתר הטיסות המקצועי Flightradar24 כי זמן קצר לפני התרסקות המטוס בוצע מתוך הקוקפיט שינוי בהגדרות הטייס האוטומטי כך שיכוון את המטוס לגובה של כ-30 מטרים בלבד.
"לוביץ סבל מדיכאון"
מוקדם יותר פורסם ב"דיילי מייל" כי ב-2008 נאלץ לוביץ להפסיק את הכשרת הטיסה שלו בשל מצבו הנפשי. "הוא ככל הנראה סבל מדיכאון ומשחיקה", סיפרה חברה של לוביץ לספסל הלימודים. בלופטהאנזה אישרו מוקדם יותר כי אכן חלה הפסקה במהלך ההכשרה של לוביץ, אך לא הסבירו מה עומד מאחוריה.
הוריו של לוביץ הגיעו היום לאתר ההתרסקות בדרום צרפת כמו בני משפחותיהם של יתר הנוסעים ואנשי הצוות. הדיילי מייל הבריטי מדווח כי רק דקות ספורות לפני מסיבת העיתונאים שבה נחשף כי בנם הוא שריסק את המטוס, קיבלו ההורים את הבשורה הבלתי נתפסת. "הם הגיבו בשוק ובאימה מוחלטים", סיפר עד ראייה.
בתוך כך החליטו הערב חברת התעופה הבריטית איזי ג'ט וחברת התעופה הנורווגית על שינוי הנהלים בטיסותיהן בעקבות התרסקות המטוס. על פי הנוהל החדש - בכל זמן נתון יישארו שני אנשי צוות בתא הטייס. אם אחד הטייסים יצטרך לצאת מהתא, דייל או איש צוות אחר יתפוס את מקומו.
מוקדם יותר היום כינס התובע של מרסיי מסיבת עיתונאים ובה הודיע באופן רשמי כי התרסקות המטוס הייתה פעולה מכוונת של טייס המשנה, שניצל הזדמנות שבה יצא הקברניט מתא הטייס, נעל את עצמו והחל להנמיך גובה במהירות אדירה.
פרטי החקירה מתבססים על מידע מהקופסה השחורה הראשונה שנמצאה באזור התרסקות המטוס - בעיקר הקלטות שמע. בהקלטות נשמע בין היתר הטייס כשהוא דופק על דלת תא הטייס ומבקש להיכנס. ברגעים האחרונים לפני ההתרסקות נשמעות זעקות הנוסעים.