למגיעים לקבל שירות בביטוח לאומי כבר כמה חודשים מצפה הפתעה מאוד לא נעימה. הם לעיתים ממתינים שעות רבות בתור, אך לבסוף לא זוכים לקבל את הטיפול לו המתינו.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
לא מדובר בהשבתה של ממש אלא בעיכובים של השירות שמספק המוסד לביטוח לאומי. תלונות על עיכובים כאלה התקבלו ממספר רב של אנשים, מכל רחבי הארץ.
"אני הולך ואני שואל, עומד בתור ובסוף מקבלים תשובה אחת - 'אנחנו בעיצומים", מספר מוחמד טבאש הממתין כבר חודשיים לוועדת קצבה עבור אשתו. "עקב העיצומים התיק לא טופל, הם אומרים".
בחלק מן המקרים מדובר בעיכוב של חודשים רבים. אולם רק כאשר הגיעה אלינו שיחה שניהלה לקוחה עם מוקד שירות הלקוחות של הביטוח הלאומי בה מעידה מוקדנית ביטוח לאומי, בפעם הראשונה, שכל העובדים נמצאים בעיצומים והם מעכבים את הטיפול בכל התיקים, התחלנו לחשוד שאולי כל זה בכלל לא מקרי.
לפני כשלושה שבועות הודיע ועד העובדים כי ישבית את הפעילות ליום אחד במחאה על מחסור בכוח אדם. סך הכל כרגע כ-2,700 עובדים מועסקים בביטוח הלאומי, והם דורשים תקנים נוספים.
מאז אותו יום הוועד וההנהלה נמצאים במשא ומתן מתמשך על הדרישה להוסיף לפחות עוד 15 עובדים שיפחיתו את העומסים הידועים לשמצה של המוסד הזה. כבר שלושה שבועות שהעובדים חזרו לפעילות באופן רשמי - אבל כנראה שלא באופן מלא.
אי אפשר לקבל תשובה מהפקיד
"זו אחת השביתות היותר מוזרות שאני פגשתי", מעידה מנכ"לית המרכז למיצוי זכויות רפואיות לבנת פורן. "אבל כשאנשים מבקשים לקבל מידע לגבי הזכויות שלהם, לגבי תהליכים, לגבי מה קורה עם הוועדות - לא נותנים להם תשובה".
הכוונות של העובדים כנראה טובות, אבל נראה שהשביתה האיטלקית עליה הם הכריזו משפיעה יותר על הפונים ופחות על ההנהלה.
מהביטוח הלאומי נמסר בתגובה: "למוקד הטלפוני מתקבלות כ-400 אלף פניות בחודש, אשר רובן ככולן נענות על ידי המוקדנית באופן מלא. לצערנו, מיעוט מן השיחות, שהטיפול בהן מצריך תשובות של עובדים בסניפים, אכן אינן נענות בשל העיצומים. בימים אלו מתקיים משא ומתן בין נציגי העובדים להנהלה במטרה לסיים את העיצומים".