ההמתנה של הציבור למענה שירות הלקוחות של הוט תעלה לה הרבה כסף: מועצת הכבלים והלוויין הטילה על חברת הכבלים עיצום כספי משמעותי בגובה 100,800 שקל, בגין חריגות המכונות "משמעותיות" מזמני המענה במוקדי השירות, בניגוד להוראות הרישיון, בשנת 2008. על-פי המועצה, החברה "לא יישרה את דרכיה גם בשנת 2009".
על-פי תנאי הרישיון של הוט, היא מחויבת לזמן המתנה ממוצע למענה אנושי שאינו עולה על 30 שניות, וכן לעמוד בתנאי הקבוע ברישיון אשר לפיו זמן ההמתנה המירבי למענה אנושי לא יעלה על 90 שניות.
הקנס שהוטל על החברה התווסף ל-3 עיצומים שהוטלו על-ידי מועצת הכבלים והלוויין בשנת 2010, ובהם שני קנסות על הוט ו-yes שהטילה המועצה רק לפני כחודש בעניין הערמת קשיים על הצרכנים שמבקשים להתנתק.
מתחילת שנת 2009 הטיל אגף הפיקוח של המועצה, בראשות רונן אברמסון, 13 עיצומים כספיים המסתכמים לסך של 1,184,400 שקל.
"המועצה ממשיכה להקפיד על אכיפת הוראות הרישיון של חברות הכבלים והלוויין, כדי להבטיח כי ציבור הצרכנים יקבל את השירות המגיע לו", מדגיש יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן. "למרות שאנו עדים לשיפור שחל באחרונה בזמני המענה במוקדי השירות של הוט, החריגות שבוצעו בשנת 2008 היו משמעותיות מכדי שלא ליתן קנס כספי בגינן". מחברת הוט טרם נמסרה תגובה.
לעדכונים שוטפים מסביב לשעון: ערוץ החדשות