מספר שעות לאחר ההתרסקות הקטלנית של מסוק הקוברה ("צפע") שבה נהרגו שני טייסים, חוקרי תאונות מעריכים כי הסיבה היא תקלה טכנית ולא טעות אנוש.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
"יש בכל מסוק מנגנון חירום שמאפשר לאתר את התקלות, אבל במקרה הזה לא איתרו כי הוא התרסק גם בלילה וגם בשדה עשב גבוה", סיפר בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט נחמיה דגן, תא"ל במיל', טייס בכיר וממקימי מערך המסוקים בצה"ל. לדברי דגן, שטס על מסוק קוברה במשך 15 שנה, הסיבה היא לתאונה היא תקלה טכנית.
גם תא"ל במילואים מיקי בר, ששימש כמפקד בסיס פלמחים וראש להק אוויר למסוקים העריך כי מדובר בתקלה טכנית, אך אמר כי מוקדם לקבוע. "בדרך כלל אם יש לך זמן, אז הדבר השני שאתה עושה בתא הטייס זה לדווח למגדל על תאונה", הוא אמר בהתייחסו לכך שהטייסים לא דיווחו על התאונה. "חיל האוויר עוסק בשני מישורים: בחקירה מאוד מאומצת כדי לגלות את הסיבות העיקריות לתאונה ובדיקות ושל המערך".
"בעבר פוענחו תאונות מורכבות יותר"
"כל טייס בחיל האוויר נמצא בתודעה מלאה שבכל רגע נתון הדבר הזה יכול לקרות לו או לחבריו", סיפר אלוף משנה במילואים נרי ירקוני, טייס קרב וחוקר תאונות תעופה. "בעבר כבר הצליחו לפענח תאונות שבהם המסוק היה במצב הרבה יותר קשה". לדבריו, הטייסת תחזור מיד לתפקוד לאחר האירוע, למרות הקושי הגדול.
מפקד חיל האוויר אלוף אמיר אשל, הורה על הקמת ועדת חקירה חילית והנחה לקרקע את מערך הקוברה עד לבירור נסיבות התאונה.
התרסקות המסוק בדרום - סיקור מלא: