תאונה בחיל האוויר: שני טייסי חיל האוויר נהרגו במהלך הלילה בהתרסקות מסוק מסוג "קוברה", הידוע בכינויו "צפע", סמוך לקיבוץ רבדים שבדרום. הודעות נמסרו למשפחות ההרוגים.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
מחקירה ראשונית של נסיבות התאונה עולה כי המסוק התרסק בדרכו חזרה מטיסת אימון אל בסיס פלמחים. סמוך לשעה 01:00 אבד הקשר עם המסוק, וכוחות חיל האוויר פתחו בחיפושים בשיתוף עם פיקוד העורף, המשטרה, משמר הגבול ומגן דוד אדום. סמוך לשעה 05:15 אותרו שרידי המסוק וגופות ההרוגים בשדה חיטה באזור צומת מסמיה.
המסוק נמצא מבוקע כשהוא עם גבו על הקרקע, וגופות הטייסים בין השברים. המסוק לא עלה באש, ככל הנראה בגלל שכמות הדלק שנותרה בו הייתה קטנה. על פי ההערכות כשל טכני הוא זה שגרם להתרסקות, אך עם זאת הטייסים לא דיווחו על תקלה כלשהי במסוק.
מפקד חיל האוויר אלוף אמיר אשל הורה על הקמת ועדה שתחקור את נסיבות התאונה. בנוסף הורה האלוף אשל על קרקוע מערך מסוקי ה"צפע" על לבירור נסיבות התאונה. גורם בחיל האוויר סיפר לחדשות 2 באינטרנט כי טיסת האימונים הייתה שגרתית לחלוטין וכי המסוק שהוביל את האימון חזר לבסיס פלמחים, בעוד המסוק שהתרסק נשאר באזור לטובת טיסת אימון נוספת.
לפני 4 וחצי שנים: מסוק "צפע" התרסק בצפון, שניים נהרגו
המסוק שהתרסק הוא מסוג קוברה AH-1 שבחיל האוויר הישראלי קיבל את הכינוי "צפע". המסוק הוא דו-מושבי, ולכן ניתן להניח שבעת ההתרסקות היו בו שני בני אדם. מסוק הקוברה הוא הראשון בעולם שנבנה למטרות שיגור תחמושת. עד להופעת מסוק האפאצ'י, היה הקוברה מסוק הקרב העיקרי ששימש את חיל האוויר הישראלי.
בשנת 2008 התרסק מסוק קוברה בשדות קיבוץ גניגר שבעמק יזרעאל, סמוך לבסיס רמת דוד. גם אז נהרגו שני אנשי הצוות שהיו בטיסת אימון. ההתרסקות אירעה בעקבות התנתקות הזנב מגוף המסוק. לפני שהטייס הספיק לבצע נחיתת חירום, המסוק פגע בקרקע והתחמושת שבו התפוצצה ועלתה באש.
התאונה האחרונה שאירעה למסוק של חיל האוויר הישראלי התרחשה בעת אימון של חיל האוויר ברומניה בקיץ 2010: בעת אימון משותף לחיל האוויר הישראלי והרומני התרסק מסוק יסעור על צלע הר ברומניה, שישה אנשי צוות מחיל האוויר הישראלי נהרגו ואיתם איש צוות מחיל האוויר הרומני. החקירה העלתה כי הסיבה להתרסקות הייתה ככל הנראה ערפל כבד ששרר במקום התאונה.
התרסקות המסוק בדרום - סיקור מלא: