שוב נס באוויר: מכשור למניעת התנגשות בין מטוסים, המותקן במטוסי אל על, מנע לפני כחודש תאונה בין מטוס אל על למטוס זר באזור אריתראה בים האדום.
התקרית ארעה כאשר מטוס זר התקרב למטוס אל על מדגם "בואינג 767", שהיה בדרכו למזרח הרחוק ועל סיפונו כ-200 נוסעים. על פי המכשור, המרחק בין שני המטוסים הגיע כבר ל-700 רגל (כ-230 מטר בלבד). לפי גורמים בענף התעופה, במהירות השיוט המקובלת בטיסות כאלה התנגשות בין שני המטוסים, אם זו לא הייתה נמנעת, הייתה עניין של שניות.
עם קבלת ההתרעה האלקטרונית, ביצעו הטייסים תמרון התחמקות והסיטו את המטוס ממסלול ההתנגשות.
נתיב הנסיעה של מטוסי אל על בדרכם למזרח הרחוק עובר מעל הפרוזדור האווירי שבים האדום, הנתון לפיקוח ובקרה של שלטונות התעופה באריתראה. פקח הטיסה באריתראה, המסתמך על קשר רדיו בלבד ללא תמונת מכ"ם, אישר למטוס הישראלי להיכנס לנתיב לצורך התמרון ולא התריע על כל בעיה.
הפקח מנע את התנגשות המטוסים
רק בחודש שעבר פורסם לראשונה במהדורה המרכזית בחדשות 2 כי אסון אווירי נמנע בישראל הודות לערנות של פקח אחד. מטוס של חברת תעופה מאוזבקיסטן הנמיך לקראת נחיתה בנמל התעופה בן גוריון, כשבמקביל מטוס ג'מבו של אל-על נעמד במסלול בו היה אמור המטוס לנחות.
שני המטוסים המלאים במאות נוסעים היו לקראת התנגשות, כשאז הבחין הפקח באסון האווירי שעלול להתחולל והורה למטוס האוזבקי לבצע הקפה נוספת לפני הנחיתה.
שר התחבורה ישראל כץ הבטיח עם כניסתו לתפקיד שדירוג התעופה של ישראל, שדומה לזה בעולם השלישי, ישתנה השנה לטובה בשנה הקרובה. בינתיים נראה שהפקחים מצילים את המצב, ועד שהדירוג ישתפר - הדרך עוד ארוכה.