שוב אסון אווירי נמנע בישראל הודות לערנות של פקח אחד. אמש פרסמנו לראשונה כי בשבוע שעבר מטוס של חברה מאוזבקיסטן הנמיך לקראת נחיתה בשדה התעופה הישראלי, כשבמקביל מטוס ג'מבו של אל על בטיסה 007 נעמד במסלול בו היה אמור המטוס השני לנחות.
שני המטוסים המלאים במאות נוסעים היו לקראת התנגשות, כשאז הבחין הפקח באסון האווירי שיכול להתחולל והורה למטוס האוזבקי לבצע הקפה נוספת לפני הנחיתה. "מדובר במקרה בטיחות חמור", מאשרים גורמים הבקיאים בפרטי המקרה.
המקרה הזה מצטרף לשני מקרים נוספים בשבוע האחרון: הבוקר פרסם עיתון "הארץ" כי תקלה במערכת הנחיתה בנתב"ג גרמה לשני מטוסים להנמיך בצורה מסוכנת. המערכת לא עבדה בגלל שדה תירס שגדל בנמל והפריעה למערכת לעבוד.
גורמים מהתחום הפנו אצבע מאשימה לעבר מהנדסי רשות שדות התעופה שלא זיהו קודם לכן את התקלה. "מה היה קורה אם מטוס היה מתרסק?", תהו, "האם הייתם מאשימים את התירס?"
על פי ממצאים ראשונים של חקירת רשות שדות התעופה, עולה שהטעות החמורה הייתה של טייס אל -על, שלא שמע או לא הבין מסיבה לא ידועה את ההוראות של מגדל הפיקוח, והחליט להיכנס למרות שהונחה אחרת.
שר התחבורה, ישראל כץ, הבטיח עם כניסתו לתפקיד שדירוג התעופה של ישראל שדומה לעולם השלישי, ישתנה השנה לטובה בשנה הקרובה. בינתיים נראה שהפקחים מצילים את המצב, ועד שהדירוג ישתפר - הדרך עוד ארוכה.