הילדים היום נמצאים יותר בבית הספר מאשר בבית, יותר עם הגננת מאשר עם אמא ואבא: אולי זו אחת הסיבות לכך שההורים והמורים חלוקים לעיתים בדעתם סביב השאלה על מי חלה האחריות לחנך את הילדים לתת כבוד לזולת, לפתח את הסקרנות והיצירתיות, להימנע מאלימות ושאר ערכים ומיומנויות לחיים.
מה אתם חושבים ואיפה אתם ביחס לאחרים? כנסו לשאלון
מורות וגננות טוענות שההורים קצת התבלבלו. "הם שכחו את התפקיד שלהם", הן אומרות. "הם פורקים כל עול. עובדים שעות ארוכות ובמעט שיש רוצים רק ליהנות עם הילדים. את החינוך הם משאירים לנו". וההורים? רבים מהם, בהבעת אי אמון מוחלטת, כבר לא מאמינים שמערכת החינוך מסוגלת בכלל לחנך.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
איך השיבו המורים וההורים ועד כמה הפער באמת עמוק – התשובות הערב ב-20:00 במהדורה המרכזית בפרק נוסף בסדרה "מדעי החיים".
בסדרת הכתבות אנו בוחנים במהלך ארבעה פרקים מה קרה לידע הכללי והאם יש בכלל צורך בידע שכזה, בעידן שבו בסמארטפון שבכף היד יש את התשובות לכל השאלות. ואם הידע הכללי מת, מה בכל זאת יודע הדור הצעיר? רמז: הרבה יותר מאיתנו המבוגרים.
בפרק שישודר הערב נשאל "מי אחראי על חינוך ילדינו"? האם זה תפקידם של ההורים או של מערכת החינוך. שאלה זו עומדת בשיאו של משבר ביחסי הורים-מורים. חוסר האמון גדול ובניסוי מיוחד שערכנו ותוצאותיו יוצגו בסדרת הכתבות נתנו דווקא לילדים להכריע.
ואחרי כל זה נשאל האם בכלל יש קשר בין בית הספר להצלחה בחיים. בזמן שהורים דורשים מילדיהם ללכת בכל יום לבית הספר, להצטיין בלמודים, להקשיב למורים, נבחן האם אולי זו עוד תחנה בדרך שלא משקפת את מי שנגדל להיות? האם הלימודים בבית הספר מבטיחים הצלחה בחיים?
לפרקים הקודמים בסדרה: