חברת "יוניליוור-תלמה" שכרה חברת חקירות פרטית, שכצפוי הטילה את האשמה על הש.ג. וקבעה שעובד של חברת לוגיסטיקה שמנהלת את המחסן של תלמה החליף את המדבקות בין המשטח הנגוע למשטח רגיל - כפי שטענה גם החברה.
לקריאת דוח חברת החקירות הפרטית לחצו כאן
האם המעשה בוצע בזדון? בתום לב? מהדוח של חברת "ויצמן יער" הדבר לא ברור. ועדיין, יש מספר מסקנות חשובות מהחקירה.
הצטרפו לעמוד הטוויטר של קרן מרציאנו
1. גם אחרי הדוח אי אפשר לנקות את תלמה ששיקרה וטייחה לאורך כל הדרך, את העובדה ששיקרה ביודעין לעיתונאים ששאלו על משטחים נגועים וקיבלו הכחשה גורפת. גם את העובדה שקוקומן היה נגוע החברה הסתירה, ונתנה לתקשורת להבין שמדובר בדליפקאן.
2. מתברר שאין בכלל פיקוח ישיר של החברה על המחסן הלוגיסטי. ייתכן שזהו לקח לכל התעשייה: כל כך התלהבתם ממיקור חוץ ששכחתם כללים בסיסיים של ניהול ובקרה. זה הזמן לעדכן שיטות ניהול: הרי את מה שתרוויחו היום תפסידו במשבר התדמיתי של מחר.
3. מנכ"לית יוניליוור-תלמה ענת גבריאל לא מתכוונת להתפטר - במיוחד לאחר הדוח שלא מטיל עליה את האשמה.
4. המשבר מתחיל להגיע לסיומו מבחינת ידיעת העובדות והתחקור שלהן, אבל הוא רחוק מאוד מלהגיע לסיומו הצרכני. הצרכנים הענישו את יוניליוור והשאלה היא עד מתי? האם יחזרו לקנות קורנפלקס במבצעים הקרובים שתעשה או יעדיפו להחרים?
ומה עם רשתות השיווק? האם ההכרזות של מנכ"ל שופרסל למשל על אפשרות להורדת מוצרים נוספים של יוניליוור מהמדף הן איום אמיתי או סגירת חשבונות ישנה?
5. באמצעות הסיקור הנרחב כלי התקשורת יצרו מאזן הרתעה חדש מול החברות הגדולות. נראה אם מישהו יעז עכשיו לשקר לנו.
6. דרושה הפקת לקחים דחופה במשרד הבריאות. על הנהלים של דיווח חיידקים ,על הקשר עם המשרד בזמן משבר ובעיקר בסנקציות - החברות אמורות להבין שכל חריגה מהנהלים תיענה בעונשים
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק