רק אתמול חזרו הרכבות לתנועה סדירה לאחר הדליקה שפרצה בקרון בזמן נסיעה, אירוע בו נפצעו 120 בני אדם ובנס איש לא נהרג - וכבר מתכוננים לאסון הבא. דוח קשה של ועדת הרכבת הקלה בשירותי הכבאות בירושלים מתריע על ליקויים גדולים שיכולים להביא לאסון שעלול להתרחש ברכבת, כך מפרסם הבוקר העיתון מעריב.
הדוח מציף ליקויים קשים בתכנון המסלול של הרכבת הקלה, שלא יאפשר לרכבי ההצלה להגיע אל הקרונות במקרה של דליקה. "לאחר חסימתו של רחוב יפו נמצא כי אין גישה לתוואי המסילה, וכי הדרך היחידה לנוע היא במקביל למסילה", לשון הדוח. עוד עולה, כי בנוסף לחסימת רחוב יפו, עמודים שהוצבו ברחובות הסמוכים לרחוב יפו לא מאפשרים תנועה לרכבי החירום.
הכבאים דורשים פתרון מהמדינה
סעיף נוסף מהדוח הדורש פיתרון הוא ניתוק החשמל מהרכבת - פעולה הכרחית במקרה של אש הפורצת בקרונות. "במצב הנוכחי, זמן התגובה של הנהלת הרכבת הוא כ-20 דקות עד לניתוק סופי של מערכת החשמל לרכבת, מצב זה אנו מניח את הדעת", אמרו בשירותי הכבאות.
בסוף הדוח, מציעים הכבאים פתרונות ודורשים מהמדינה לרכוש ציוד על מנת לפתור את בעיית הבטיחות. "על המדינה לדאוג לציוד הבסיסי ביותר, הכולל כלי רכב קטנים, מוטות גרירה, מסור לניסור הקרונות וערכות תאורה ניידות", סיכמו בדוח.