אחרי שיבושים כבדים בשבועות האחרונים, תנועת הרכבות שבה אמש לסדרה. ועדת הבדיקה של אירוע השריפה ברכבת לפני שלושה שבועות, שגרמה לפציעתם של למעלה מ-120 בני אדם, הגיעה למסקנה שהגורם לדליקה הוא לא כשל מערכתי אלא תקלה ספציפית בקרון.
קו תל אביב-באר שבע, שהיה מושבת בשבועיים האחרונים בשל שיפוצים יחזור אף הוא לפעילות, החל מהיום. בהנהלת הרכבת מקווים כי השיבושים הכבדים, שגרמו גם לעיכובים ולאיחורים של רבים ליעדם - יצטמצמו כעת משמעותית, אך עם זאת עדיין צופים עיכובים עד לחזרתם המלאה של כל הקרונות לפעילות סדירה.
השבוע כינסה הנהלת הרכבת מסיבת עיתונאים בה פרסמה את ממצאי הביניים של הוועדה שחקרה את נסיבות השריפה בחודש דצמבר. "על פי הממצאים, עולה כי הדליקה פרצה בשל תקלה מבנית הקשורה בקרונוע ספציפי", נטען במסיבת העיתונאים.
בשלב הראשון יוחזרו לשימוש 30 קרונועים
ממצאי הבדיקה "מצביעים על כשל מבני באחת מקורות הקרונוע, אשר עברה תיקון שבוצע אצל היצרן בדנמרק בשנת 2001. לאור ממצא זה, פנתה ועדת הבדיקה אל היצרן על מנת לקבל פרטים נוספים באשר לאופי התיקון".
ברכבת הדגישו כי בשלושת השבועות שעברו מאז השריפה עברו הקרונועים בדיקות מקיפות. "על פי הנחיות המומחים החיצוניים ובהתאם להתקדמות וממצאי החקירה". "בשלב הראשון", נמסר, "יוחזרו לשימוש 30 קרונועים", אשר בהם הושלמו הבדיקות.
המשמעות המיידית היא שעד שיוחזרו 15 הקרונועים הנותרים לפעילות, עדיין יירשמו עומסים כבדים ברכבות בשעות השיא. "בתקופה הקרובה תשלים רכבת ישראל את בדיקת שאר הקרונועים, במקביל להמשך הבדיקה, על מנת להגיש את הדוח המלא לכל הגורמים הרלוונטיים בשבועות הקרובים", נמסר.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
רס"מ סלמאן עמאר שוחרר מבית החולים לביתו