מצפצפים על הנוסעים: דוח מבקר המדינה מעלה ליקויים של חברת "דן" בתחום השירות לנוסע על כל מרכיביו: תכנון נסיעות, אי איסוף נוסעים בתחנות, צפיפות בכלי הרכב, תפעול מסופי נוסעים, ספירת נוסעים, מידע לנוסע ופניות הציבור.
במהלך בדיקה של שבעה קווים שהפעילה "דן" במדגם של ארבעה חודשים עולה כי היא תכננה מראש 2,240 נסיעות פחות ממספרן הנדרש ברישיון הקווים וקיימה בפועל 2,811 נסיעות פחות מהמספר הנדרש ברישיון.
עוד נכתב בדוח, כי למרות ביקוש היתר לשירות בשעות מסוימות לא השתמשה החברה בנתוניה כדי לפתור את הבעיה. כמו כן, מבדיקת 30 תחנות אוטובוס באזור המרכז עולה שלא הוצג מסלול הנסיעה ולא היה לוח זמנים מעודכן.
בהנהלת החברה, כך קובע המבקר, לא דנו בתלונות הציבור. "מנהל פניות הציבור של דן לא ציין בדוח הרבעוני שלו תלונות מוצדקות ולא מוצדקות ולא כלל נתונים על מספר הפניות שטופלו או לא טופלו", מצוין בדוח.
עוד בדוח: אפליה עדתית בבתי ספר
מפעל הפיס הקטין סיכוי לזכות - ללא אישור
מי מפקח על המוסכים?
הדוח עוסק גם בליקויים כבדי משקל בפיקוח על מכוני רישוי רכב ועל מוסכים. המבקר מצא כי למרות שמכוני הרישוי אמורים להיבדק פעמיים בחודש, נמצא במהלך ביקור כי בחלקם לא נעשו ביקורות במשך חודשים - ואף שנים. מתלונות שקיבל משרד התחבורה וממסמכי המשרד מהשנים 2009-2010 עולה כי היו מכוני רישוי שאישרו תקינות לכלי רכב לא תקינים.
למרות שעל פי תכנית העבודה של משרד התחבורה יש לערוך ביקורת במוסכים לפחות פעם בשנה, ב-11 מהמוסכים שנבדקו לא נעשתה ביקורת יותר מ-10 שנים. ב-83 מוסכים לא ביקרו בחמש עד עשר שנים וב-175 מוסכים לא נערכה ביקורת בתקופה שבין שנתיים לחמש שנים.
בעקבות הממצאים העיר משרד מבקר המדינה למשרד התחבורה כי עליו לעשות את כל הנדרש לתיקון הליקויים "כדי להבטיח שכלי רכב הנעים על כבישי הארץ יהיו תקינים, ולתרום בדרך זו להפחתת תאונות הדרכים".