ההמונים שפשטו על חנויות "אפל" כדי להשיג לידיהם את מכשיר האייפון 4s החדש התאכזבו זמן קצר אחר כך, כשגילו שחיי הסוללה של הטלפון החכם הנחשק קצרים מהרגיל. מאז, הציעה החברה כמה דרכים להתמודדות עם המצב - שהחשובה שבהן הושקה ביום חמישי האחרון: עדכון למערכת ההפעלה שאמור היה לשים סוף לבעיה.
אלא ששלושה ימים אחרי, דיווחו משתמשים רבים כי לא חל כל שיפור במצבם, ואחרים אף האשימו כי העדכון למערכת ההפעלה iOS רק הביא להחרפת הבעיה.
משתמשים זועמים כתבו בפורומים שונים באינטרנט על הניסיונות הכושלים להאריך את חיי הסוללה. אחד מהם כתב: "התקנתי בהצלחה את הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה ובחצות השארתי את האייפון עם בטרייה טעונה במלואה. השארתי אותו ללא שימוש על השולחן, וב-8:00 בבוקר, כשנגשתי למכשיר, הייתה הסוללה מלאה רק ב-59%".
עם הגילוי הראשוני של התקלה בסוללת המכשיר, דיווחו תחילה ב"אפל" כי "מדובר במספר מצומצם של צרכנים שדיווחו על חיי סוללה נמוכים מהרגיל. איתרנו כמה באגים שמשפיעים על הסוגייה, ולכן נשחרר עדכון תוכנה שייתן לכך מענה".
דוברת "אפל", טרודי מולר, מסרה בהודעה ביום חמישי כי "עדכון התוכנה האחרון התמקד בפתרון הבעייה שעליה דיווחו מקצת המשתמשים. אנחנו ממשיכים לבדוק פתרונות עבור סוגיות נוספות שעדיין נותרו ללא מענה".