"אפל" רשמה לזכותה מכירות שיא של אייפון 4s החדש, אבל כמו קודמו - מתברר כי גם השנה מיהרו המוני הקונים שנהרו אל החנויות להשיג לעצמם את הסמארטפון הנחשק - ששוב סובל מתקלות. בשנה שעברה הייתה זו בעיית הקליטה - וכעת התגלה כי "חיי" הסוללה של המכשיר קצרים למדי.
כשבועיים אחרי השקת המכשיר ומכירת מיליוני יחידות שלו, החלו משתמשים רבים לדווח על בעיות סוללה קשות. מסיבה שעדיין לא התבררה, מתרוקנת הבטריה מאנרגיה במהירות שאינה אופיינית למכשירי האייפון הקודמים.
לפי חלק מהתלונות, מתרוקנת הסוללה מכוח אחרי פחות של שמונה שעות במצב המתנה, שבו לא נעשה שימוש במכשיר. הפער בין דיווחי המשתמשים בשטח לבין הנתונים שעליהם הצהירה אפל גדול בהרבה: בחברה טענו כי אייפון 4s מצויד בסוללה המסוגלת להמשיך ולתפקד כ-100 שעות המתנה.
ה"טיפ" להתמודדות עם המצב נותר אותו הדבר: כדי לחסוך באנרגיה, יש לכבות שירותים שונים הפועלים ברקע של מערכת ההפעלה - כגון שירותי מיקום שונים, סינכרון ועוד. אלא שמשתמשי אייפון 4s דיווחו כי גם במקרים אלו המשיכה הסולל להתרוקן, מבלי ששום שיפור ניכר.
ההערכה: ל"אפל" אין מושג מהו מקור התקלה
בעקבות התלונות הרבות, שהתקבלו, בין היתר, גם בעמוד התמיכה באתר הרשמי של "אפל", יצרו מהנדסי החברה קשר עם כמה לקוחות מאוכזבים וביקשו מהם להתקין קובץ דיאגנוסטיקה מיוחד על המכשיר שלהם, כדי שזה ינטר את פעולת האייפון וידווח בזמן אמת וישירות למהנדסים שבמטה "אפל".
המשמעות המהלך, שנחשב חריג ל"אפל", היא שבחברה עדיין לא הצליחו לברר את מקור הבעיה וכמו כן טרם איתרו לה פתרון.
עם זאת, ה"גארדיאן" הבריטי פרסם בסוף השבוע כי מקור התקלה נעוץ, ככל הנראה, באחד משירותי המיקום שמופעלים באייפון ואחראיים על קביעת אזור הזמן שבו נמצא המכשיר באופן אוטומטי.