גם אם נראה כי המהפכה לגבי דימוי גוף חיובי כבר חיה ובועטת, תמיד מגיעים מקרים שמזכירים לנו שיש לנו עוד הרבה על מה להילחם. והפעם תמונה שפורסמה בעמוד האינסטרגם הרשמי של חברת האופנה אברקרומבי אנד פיץ', בה נראית צעירה במידות גדולות, הצליחה לעורר סערה שגרמה לחברה להוריד את התמונה.
"חברת האופנה מעודדת ומקדמת מחלות כמו השמנה", כתבו חלק מהגולשים ואחרים העלו כתבו שהיא "מנרמלת השמנת יתר והרגלי אכילה לא בריאים בשם הגיוון וההכלה של הגוף". עם זאת היו כאלה שדווקא תמכו בהחלטה: "ליצור בגדים לאנשים עם השמנת יתר זה דבר רע עכשיו?" כתב אחד הגולשים.
בעקבות הסערה החליטה כאמור הרשת להסיר את המודעה, ואף טענו שלא מדובר בקמפיין שלהם, אלא "בתמונה שהעלתה לקוחה ושהם רצו לפרגן לה בעמוד הרשמי שלהם": "הרבה פעמים הרשת מתויגת על ידי הלקוחות שלה במדיה החברתית", הסביר דובר החברה, "ואנחנו אוהבים לחגוג עם הלקוחות שלנו על ידי פרסום בערוצים הרשמיים שלנו".
גם המהלך הזה גרם ללא מעט תגובות כאשר חלק מהגולשים טענו שהחברה עשתה את המהלך בכוונה מתוך מטרה לעורר פרובוקציה וכי לא הייתה שום כוונה אמיתית לתמוך ב"בודי פוזיטיב" – תפיסת עולם המקבלת כל מבנה גוף, ללא קשר לצורה, למשקל ולמראה.
"לפגיעה באנשים על רקע השמנת יתר יש השלכות נפשיות וחברתיות מרחיקות לכת. החברה שלנו, כמו החברה האמריקאית, סובלת מ'שמנופוביה' ולצערנו אנשים מגלים מעט מאד סובלנות כלפי השמנה", מציין ד"ר רז הגואל, רופא מומחה ומנהל "המרכז הרפואי לטיפול בהשמנה".
ההיסטוריה של רשת האופנה אברקרומבי אנד פיץ' ידועה ככזו שעברה עליות ומורדות לאורך השנים. המותג האמריקאי זכה לביקורת קשות לאחר שנהג במשך תקופה ארוכה להציג רק דימוי גוף מושלם רזה, שרירי, חטוב ושזוף ואף העמיד בחזית החנות של הרשת דוגמנים ודוגמניות שמקבלים את הקהל שנכנס לסניפים. בשנת 2003 הרשת נתבעה על ידי 250 אלף מעובדיה שטענו כי הנהלה הפלתה אותם לרעה מאחר והם נאלצו לעבוד במחסנים, הרחק מעיניי הציבור, בעוד שעובדים בעלי מראה אטרקטיבי הוצבו בחזית החנות והועסקו כאנשי מכירות. החברה החליטה לסיים את התביעה הייצוגית בתמורה לסכום של 40 מיליון דולר.