View this post on Instagram
לא מעט חברות אופנה מפרסמות בשנים האחרונות קמפיינים המשלבים נשים במידות מגוונות, כשהן משתמשות בביטויים מעצימים וחיוביים. בימים אלו תובעת משפיענית הרשת מיק זאזו את חברת האופנה הבריטית boohoo, בטענה כי היא גנבה ממנה את הסלוגן "מנרמלים גופים נורמליים" – שאותו, לטענתה, היא יצרה ב-2019, ורשמה באופן מסחרי בדצמבר 2020.
בפרסומת של בוהו ניתן לראות דימוי המזכיר מאוד את זה בו השתמשה זאזו - בטן נשית ועליה מודפסות מילות הסלוגן. "אני לא נגד הפצת המסר, אני נגד הניצול שהם עושים בביטוי למטרות רווח", כתבה זאזו בחשבון האינסטגרם שלה. עם פרסום הפוסט הסירה חברת האופנה הבריטית את הפרסומת עם הסלוגן המדובר.
"בניתי קהילה במשך שנים על הרעיון של לנרמל גופים נורמליים ושיווקתי את זה", כתבה המשפיענית. "השקעתי כל כך הרבה אהבה, דאגה, כסף וזמן בביטוי הזה, כדי לוודא שלא ישתמשו בו אנשים שלא מבינים את הרגשות העמוקים המושרשים בו. הביטוי הזה הציל מיליוני אנשים בכל העולם".
לדבריה, הפרעות האכילה שאיתן התמודדה הובילו אותה להמצאת הסלוגן. "חשבתי על ההאשטג הזה כשהייתי בבית של אחותי, מיד לאחר שסיימתי תוכנית להתאוששות מהפרעות אכילה", היא ציינה. "יום אחד לחצתי במקרה על ההאשטאג והבנתי שהוא נהיה ויראלי".
זאזו לא מתכוונת לוותר. "עורכי הדין שלי נוקטים בצעדים משפטיים ואני מקווה שכל המותגים הגדולים רואים את זה ומשקיעים מאמץ קטן במחקר לפני שהם גונבים סלוגן שלא שלהם", היא הדגישה, "אני אגן על עצמי ועל הקהילה שלי עד יום מותי".