חיתולים (צילום: jupiter images)
האם ויברטור חדש יימכר לצד חיתולים ושמפו? | צילום: jupiter images
הו קנדה. מדינה לא רעה בכלל שישראלים רבים מצאו בה בית שני. ובצדק: יש שם המון מים, אנשים מנומסים ומפלים שהם פלא עולם. אבל הקנדים לא רק מצטיינים בקור אימים וסירופ מייפל בטעם של גן עדן, הם גם ההורים הרשמיים של ויברטור חדשני בתחום צעצועי המין. תכירו את ה-We-Vibe - ויברטור שמעוצב לשימוש על ידי שני אנשים במקביל. המטרה: למכור את המוצר בבתי מרקחת נבחרים. המחיר: 512 שקל. אגב, זה נשמע הרבה פחות בדולרים. אז בפעם הבאה שתלכו לקנות שמפו ונייר טואלט, אל תופתעו שיציעו לכם גם איזה אביזר מין על הדרך.

הצעצוע הנמכר ביותר בחנויות סקס

המוצר שהושק כבר ב-2008 הביא את הסטארטאפ להצלחה של 40 מיליון דולר במכירות. עד כה הוא נמכר בחנויות סקס וברשת, אך כעת כאמור, המטרה לייצר עוד מכירות לוהטות ולהנגיש אותו עם הקהל גם בבתי המרקחת."אני לא רואה מדוע המוצר לא ייכלל בקטגוריית מוצרי חשמל מן המניין, זה לא שאנחנו מנסים לייצר תדמית של ויקטוריה סיקרט", אומר דני אוסדקה, מנכ"ל Standard Innovation, החברה הקנדית שמייצרת את We-Vibe.  

אז מה הסיפור הגדול? מדובר בוויברטור גמיש שמעוצב בצורת חצי עיגול. אישה יכולה ללבוש אותו בנוחות מסביב לעצם הערווה שלה בזמן קיום יחסי מין בשביל באזז נוסף בכל המקומות הנכונים ולבן זוגה לא יחסר מקום בזמן שהם בתנוחה מיסיונרית או מבצעים כל פעילות אחרת. "הצעצוע הזה הוא המענה לשאלה שכל כך הרבה צורכים של צעצועי מין יש", אומרת אן סימנס, ראש מחלקת מכירות בבוטיק הסקס הנחשב, Toys in Babeland. ה-We-Vibe הוא המוצר הנמכר ביותר בחנות מאז 2011. "נשים רבות בכל הגילאים חושבות שחדירה תספיק אבל אז הן מגלות שהן צריכות קצת עזרה", טוענת סימנס.

תודה למיסטר גריי וחמישים גווניו

אין תמונה
המוצר הכי נמכר בחנויות מין. We-Vibe
כעת, החברה הקנדית מרוויחה את אופקיה לשווקים ברוסיה ודרום אמריקה - היכן שלמעמד הביניים יש גישה ליברלית מאד בנוגע ליחסי מין. אוסקדה טוען שמה שהוסיף להצלחת המוצר, פרט לעיצוב החדשני, היה ללא ספק הצלחת הספרים "50 גוונים של אפור". הספר האירוטי שמכר מעל ל-5 מיליון עותקים ברחבי העולם - לא רק העלה את מספר המכירות של המוצר, אלא מינף את כל ענף תעשיית צעצועי המין למבוגרים. בנוסף לכך, השיפורים בטכנולוגיית המנוע הקטן, הבטריות והשימוש בחומרים כמו סיליקון במכשירים גם כן הקפיצו את הצלחת הענף ששווה יותר מ-5 ביליון דולר בעולם, לטענת אוסדקה.

בניגוד למתחריה בשוק, We-Vibe לא מציגה תדמית סקסית בכלל, סיבה דומיננטית לכך שייתכן שהיא תימצא בסופו של דבר בבתי מרקחת. האריזה, השיווק ואפילו המנכ"ל עצמו אשר מעדיף להשתמש במונח "עושים אהבה", הם האנטיתזה הגמורה למר גריי המאלף. אוסדקה מציג את המוצר כמו כל דבר שנמכר בבית מרקחת: "זהו משהו רפואי שמתקשר לבריאות מינית".

_OBJ

 ומה בישראל? הכל עניין של שיווק

לטענת ד"ר בני שכטר, מומחה למיילדות וגיניקולוגיה, סקסולוגיה וטיפול מיני, "זה לא משהו חדש שלא קיים בשוק. יש דברים שונים שגבר מלביש על עצמו, וזה מגרה גם אותו וגם את האישה ביחד. ספציפית לגבי המכשיר הזה, קשה לי להגיד לך איך הוא עובד כי לא ניסיתי. כל דבר שזוגות רוצים לרגש ולגוון זה בסדר שכן צעצועי מין נועדו ליצור ריגוש מעבר לסטנדרט. זה לא משנה מה המוצר הספיציפי כל עוד זה בא לתת גיוון לחיי המין". לגבי מכירה בבית מרקחת, אומר שכטר שמדובר בשאלה מאד כללית: "אם צעצועי מין נועדו להיות במקומות מסוימים בשביל שילדים לא ייראו אותם - אז מקומם לא בבתי מרקחת, למרות שבאופן תיאורטי גם מברשת שיניים חשמלית יכולה לשמש כויברטור. הכל שאלה של איך משווקים ואורזים משהו ובכל זאת מוכרים אותו בבית מרקחת".

 >> לפני שהם יגיעו לויברטור, קודם כדאי שהם ילמדו להתחיל איתך כמו שצריך.