"המבוגר ביותר שמחפש אצלי אהבה הוא גבר בן 83 והצעיר ביותר בן 25", אומרת שרית אור שמחברת בין פנויים ופנויות. לאחר שנים רבות בענף המכירות, החליטה אור על שינוי משמעותי בחייה המקצועיים, ובעקבות הזיווגים המוצלחים שעשתה בעבר באופן אינטואיטיבי, הבינה ששם מונח הייעוד שלה. היא מעידה כי מגיעים אליה גברים ונשים (בחלוקה שווה) מכל הגילאים ושכבות האוכלוסייה, כאשר הסטטוס נע בין רווקים, גרושים או אלמנים מהמגזר החילוני. נתונים דומים לאלו מציינת גם הראלה ישי, שדכנית ותיקה ובעלת רשת משרדי השידוכים "דו-לב", שאצלה השידוכים "הם בגנים", כמי שספגה את עולם השידוכים מהבית שעה שהוריה היו משדכים בין בני עדתם, גילתה לזה תשוקה אדירה גם כשהייתה נערה בבני עקיבא וגם כשעבדה כמרצה לכלכלה ולחשבונאות במכללה. כשהיה נראה כי היא משקיעה בתחביב יותר מאשר בעבודה, החליטה שהגיע הזמן לעשות את הדבר האמיתי.
לעוד כתבות בערוץ הנשים:
>> "חמודה, את סובלת מעודף משקל קיצוני!"
>> צפו: גבר, כך תענג את האישה שלך
>> לא נולדת לשנוא את הגוף שלך, לימדו אותך
עזבו אתכם מסטוץ, אנחנו הדבר האמיתי
אור וישי מעידות כי הפלח העיקרי הוא גילאי 25-45 השייכים למעמד סוציו-אקונומי בינוני-גבוה, אנשי קריירה מצליחים: עו"ד, עובדי הייטק ואנשי עסקים. אלו הם אנשים שלרוב אין ברשותם את הזמן לגלוש באתרי אינטרנט כדי לחפש את בחירי ליבם. "מדובר באנשים משכילים, איכותיים, שהקדישו את השנים היפות שלהם לטובת פיתוח אישי, לימודים, טיולים בחו"ל וכו', ומצאו את עצמם בגיל 35 עם הצלחות מסחררות, אך בלי פרטנר לחיים" אומרת ישי. והם מוכנים לשים גם כסף על זה ולא מעט. טווח המחירים של שירותי שדכניות בשוק נע בין 1,000-40,000שקלים והוא כולל חבילות משתנות והרשמה לשירותים למספר חודשים עד שנה. כן, קראת נכון - 40,000 שקל!
ומה עם הרשתות החברתיות? ובכן, בתקופה שבה אתרי השידוכים השונים פורחים כמו שדה תותים באמצע החורף, בחינם ובזמינות – אין ספק שהשדכניות ספגו פגיעה אבל לא קשה מדי. לדברי ישי, בשנתיים הראשונות להופעתם של אתרי ההיכרויות, כולם נהרו לשם, והדבר בהחלט הזיק לה, אך לאחר שהתפוגגה ההתלהבות, נוצרה עלייה משמעותית במספר לקוחותיה, והדבר רק הולך ומתגבר. לדבריה, הסיבה לכך נובעת מהרבה מאוד אכזבות ברשת. "התחושה הרווחת באתרים היא שהם נועדו לאנשים שמחפשים קשר מזדמן או סטוץ, ולא קשר רציני ויציב", אומרת אור ומוסיפה כי לא פעם יש פערים בין התמונה באתר לבין המציאות, ואנשים התייאשו מלצאת לעוד דייט כושל.
א' (46), גרוש, מספר על חוויית הגלישה שלו באתרי היכרויות: "זהו מעוז מאוד מסחרי, בחורות מסננות מהר ועוברות הלאה, באופן קר, וישנם פערים בין התמונות למציאות, לאלו שכבר נראות טוב קשה מאוד להגיע", סיבות אלו והעובדה שלא היה קל לו עם החשיפה באתר הובילו אותו לפנות לשרית אור, דרכה יצא למספר דייטים מוצלחים, ואחד מהם אף המשיך למערכת יחסים ממושכת. "שדכנית נועדה בעיניי לקהל של אנשים שמחפשים קשר רציני, זה יותר ממוקד והיא עושה את הסינון שאני לא יכול לעשות אותו. כמובן שזה תלוי ברצינות, ביכולות ובאינטואיציה של השדכנית, וכדאי להיזהר, יש לא מעט שרלטניות בשוק" אומר א'.
מניתוח כתב יד ועד קואצ'ר: כך זה עובד
אור מציינת כי לא פעם היא פוגשת אנשים חסרי ביטחון, בעלי פחדים ממפגשים אינטימיים, וגם כאלו שנפגעו מיחסים בהיסטוריה הפרטית שלהם. ברגע שהיא מזהה זאת היא מפנה לעבודה עם אנשי מקצוע כמו קואצ'רים, כדי שיעשו עבודה עצמית לפני שהם מתחילים לצאת עם בני המין השני. לפני הפגישה ישי ואנשי צוותה מתדרכות את המועמדים ונותנות להם טיפים לדייט מוצלח: החל משפת גוף, דרך לבוש ועד לנושאי שיחה. לפגישה הם מגיעים סקרנים משום ש"אצלי לא רואים תמונה לפני הדייט – זה חוק בל יעבור במשרד שלי", אומרת ישי. אור לעומתה מקפידה להעביר תמונה עדכנית, ואף לציין במקרה של פער בין התמונה למציאות.
לטענת אור, עידן השפע שבו אנו חיים ואתרי ההיכרויות יצרו את התחושה של המון אפשרויות הקיימות בשוק, "ממש כמו להיכנס לסופר ומרוב מוצרים אנשים לא יודעים במה לבחור". התחושה של אולי הבאה בתור תהיה יותר שווה, משאירה לא מעט אנשים עם תסכול רב. "אני מכוונת ואומרת להיות סבלניים, ולתת הזדמנות מעמיקה יותר, אחרי הכול אהבה יוצרים, היא לא מגיע אלייך בדייט ראשון עם זיקוקי דינור"