למה לעזאזל ג'וליה רוברטס צריכה פוטושופ?
חברת לוריאל הסכימה לשים הון על פרזנטוריות כמו ג'וליה רוברטס וכריסטי טרלינגטון לטובת קמפיינים של טיפוח. אלא שחלק מהדיל היה כנראה גם שימוש לא מועט בתוכנת הפוטושופ. כעת הרשות לאמת בפרסום החליטה לאסור את המודעות בשל "הטעיית הצרכן"
הן נשכרו בזכות היופי שלהן, אבל כנראה שג'וליה רוברטס וכריסטי טרלינגטון לא היו יפות מספיק בעיני לוריאל. תמונותיהן עובדו באכזריות בפוטושופ על מנת לגרום לעורן להיראות לא פחות ממושלם בפרסומות לחברת הקוסמטיקה. לצערה של לוריאל, הרשות לאמת בפרסום בבריטניה החליטה לאסור את פרסום המודעות, לאחר תלונות שקיבלה על כך שהן מטעות.
"התמונות מציגות את העור הטבעי, הבריא והזוהר"
לטענת חברת הפרלמנט הבריטי ג'ו סוונסון, הקמפיינים מפעילים לחץ על נשים ונערות צעירות שמשוות עצמן לדימויים לא מציאותיים. המודעה בה מככבת ג'וליה רוברטס למשל פרוסה על שני עמודים, בהם היא מפרסמת מייק אפ של לנקום, אחת מהחברות שבבעלות לוריאל. המודעה טוענת שהמייק אפ "יוצר מחדש את ההילה של עור מושלם".
לוריאל הודתה כי התמונות אכן רוטשו אחרי הצילומים, עם זאת, הם הדגישו שהתמונה מדויקת ומציגה את "העור הטבעי, הבריא והזוהר" של רוברטס. רשות האמת בפרסום טענה ש"התמונה לא מדויקת, ומראה תוצאות לא נכונות של המוצר. העיבוד הדיגיטלי מפריז ביכולת השינוי של המוצר". רוברטס עצמה קיבלה משהו כמו 25 מיליון דולר כדי להיות הפנים של לנקום, אבל אולי היא השגרירה הלא נכונה לחברה. שכן בשנה שעברה, הכוכבת בת ה-43 גינתה את האובססיה ליופי ולנעורים כשקראה לו רדוד.
זאת רק אילוסטרציה, מה אתם רוצים?
אבל זהו אינו המקרה הראשון כאמור. לוריאל הואשמה באותו מעשה בדיוק גם עם תמונותיה של כריסטי טרלינגטון במודעה למייק אפ של מייבלין. חלק מפניה של הדוגמנית אכן נמרח במייק אפ, בעוד החלק השני נותר טבעי, על מנת להציג את השפעת המוצר. בטקסט נטען שהמוצר "מכסה באופן מיידי, נראה לעין ומדויק. ומכסה עיגולים שחורים – כאילו הם נמחקו". טקסט נוסף תיאר את המוצר כ"מייק אפ האנטי אייג'ינג החדש". באותיות קטנות נכתב שהשינוי בתמונה הוא בגדר אילוסטרציה.
לוריאל הודו שהתמונה עובדה כדי "להבהיר את העור, להעלים את הצל השחור והגוונים מסביב לעיניים, ליישר את השפתיים ולהשחיר את הגבות". עם זאת שוב התעקשו כי התמונה משקפת את יתרונות המוצר. אבל הרשות לאמת בפרסם לא השתכנעה, והחליטה שאי אפשר להשתמש בתמונה. "עבודת הריטוש בפרסומת של מייבלין עשויה להטעות את הצרכנים", טענה הרשות לאמת בפרסום בתגובה. זו אינה הפעם הראשונה שחברת יופי סופגת התקפה על כך שהתמונות שלה מזויפות. פרסומת של מוצרי אנטי אייג'ינג של חברת אולאיי (Olay) בכיכוב טוויגי נאסרו לפרסום לפני שנתיים.