עזבו אתכן מפגישות עסקיות מבאסות עם סנדביץ' טונה או סלט יבש במקרה הטוב, בחדרי ישיבות. טרנד ניו יורקי חדש סוחף את נשות העסקים של העיר ומביא אותן לסגור ביזנס בסלון לעיצוב ציפורניים. "נשים הן מומחיות למולטי טסקינג כך שאין סיבה שלא נעשה עסקים בזמן שמפנקים אותנו", אומרת מתכננת האירועים אנדריאה קוריל שעורכת לא מעט פגישות כאלה ביומה העסוק והמפונפן.
סיעור מוחות על עסקים ועל צבעי לק
נראה שבעוד לגברים רבים יש את מגרשי הגולף להנות בו ולשוחח על עסקים, נשים הצליחו לבסוף למצוא פתרון מהנה לפגישות מנהלים: קוריל מספרת כי היא עורכת פגישות בסלוני יופי פעמיים בחודש עם נשים שונות ומגוונות, כך למשל היא מורחת לק עם הגורו לאורח חיים בריא, דונה מרטין, והיח"צנית שלה, קרין קרו. "לכולן יש אורח חיים כל כך עמוס כיום וזו דרך נהדרת להצליח לעבוד ובמקביל לקבל טיפול יופי", אומרת קוריאל ל-nypost.com. הטרנד שהחל לסחוף את התפוח הגדול צובר תאוצה ונעשה פופולארי במיוחד, למעשה הוא אפילו זכה לכינוי: "פדיקורים כוחניים". מדובר בלא פחות ולא יותר מסשנים של סיעור מוחות בין חצי שעה ל-50 דקות שמשלבים שיחה ערה על התעשייה, סגירת עסקאות וכנראה שלא פחות חשוב - גם בחירות מושכלות בנוגע לשכבות לק וצבע מועדף על הציפורניים.
"אנחנו סוגרות מראש שעה ושומרות לעצמנו מקום קטן עם ארבעה כסאות בשורה", אומרת קוריל שמשלמת מראש עבור הפגישה 35$ לכסא. "זה מאד אישי והרבה פחות פורמלי מפגישה רגילה. אנחנו גם מתחברות בקלות אחת לשנייה וגם מצליחות לקיים דיון פורה במהלך הטיפולים ".
דונה פרילו, בעל ה"ספא סוויט לילי" בשכונת טרייבקה בעיר מציינת כי נרשמה עלייה משמעותית במספר הלקוחות שמנהלות פגישות עסקים בזמן פדיקור. "בשכונה שלנו ממוקמים משרדים של הרבה מאוד מערכות גזינים יוקרתיים וחברות פרסום. ועם כל הכבוד ללאנץ' - כמה כבר אפשר לאכול כל הזמן? זה נהיה משעמם עם הזמן, וגם: איזו אישה לא אוהבת פדיקור?" לטענתה, היא והצוות שלה חזו בחוזים רבים נחתמים לנגד עיניהם, כשכוס יין מוגשת לשולחנם מדי פעם.
"ארוחות צהריים ארוכות הן נחלת העבר"
גם רנה שמידט בת ה-29, מנכ"לית SheSquad, חברת מדיה חברתית, מעדיפה לנהל עסקים על פדיקור טוב. "כשעורכים שיחות ועידה - אין דרך לדעת אם האדם מהעבר השני של הקו באמת קשוב לך או שסתם עסוק בנייד ובקריאת מיילים", היא אומרת. מבחינתה סשן אישי על פדיקור לצורך העניין הוא אחלה פתרון. את יושבת לצד מישהי בסלון ציפורניים, מדברת ומתקשרת. יש לך את תשומת הלב של מי שאת משוחחת איתה וזו דרך מצוינת לבנות אמון".
לטענת רות שלינג, עצמאית שהקימה את האתר פדיקור - הטרנד חצה גבולות דווקא מאוסטרליה. "שם מדובר כבר ברשת חברתית שמקבילה לגולף של הגברים", היא אומרת. "לאנשים אין הרבה זמן וארוחות צהריים ארוכות הן נחלת העבר, בעיקר משום שנשים עסקים כיום בדרך כלל בדיאטות מיוחדות. פדיקורים הם התשובה משום שכולנו רוצות להיראות מטופחות. זה אפילו יותר יעיל מבחינה כלכלית מאשר לצאת לארוחת צהריים".
ומה בישראל? ובכן, לפי לינה נילסן, מנהלת רשת מכוני הקוסמטיקה "סטודיו עדי", הטרנד הניו יורקי הצליח לחצות גבולות גם לכאן. "נשות עסקים, לרוב כ-2-3 נשים לא יותר, קובעות פגישת בוקר על טיפול פדי-מני שאורכת כשעה ורבע ולצדה מזמינות כיבוד קל. בשלב זה ניכר כי הטרנד הצליח לסחוף נשים בעיקר מאיזור רמת השרון ובמגדלי yoo (בהם יש לנו סניפים בין היתר). מדובר בפגישות של סיעור מוחות, ישיבות אסטרטגיה וכולי. טרם הבחנו בסגירת חוזים במיליוני שקלים".
מה שכן, ככל הנראה ייקח זמן עד שנשות העסקים יזמינו גם גברים לפגישות הפדיקור שלהן. "אני לא שופטת נגד גברים שאולי רוצים פדיקור", אומרת קוריל. "אבל יש משהו מאד נשי ומקשר בין נשים. זה יהיה גם קצת לא לעניין להסיר נעליים וגרביים ולהעלות מעלה את החצאית שלך בזמן פדיקור עם גבר". ובנוגע לטכנאיות ציפורניים שחושבות שיוכלו לחשוף מידע סודי מהפגישות, שלינג אינה מודאגת ואומרת בצחוק, "אולי נחתים אותן על הסכמי סודיות".
>> לא תאמינו איך בת ה-14 הפכה למולטי מיליונרית
>> צפו: הדרך "הנשית" לבלוס המבורגר עסיסי