הסרט החדש בסדרת סטאר טרק עושה את העבודה. נקודה. ג'יי ג'יי אברמס (האבא של "אבודים") מביים את גרסתו המוצלחת לסדרת הווינטג' הקאלטית ולא שוכח לעדכן אותה למונחים שכולם יכולים להתחבר אליהם, לא רק הטרקיס המג'נונים שבינינו. במילים אחרות, הזמן, החלל, ההיררכיה, הפוליטיקה והסקס האינטרגלקטי, שודרגו ועוצבו בצורה הקולית ביותר שיש.
גם קפטן קירק, ג'יימס טי, בשבילכן, האלפא מייל הנצחי, חובב הנשים, המרוכז בעיקר בניסיונות להאדרת האגו שלו והצלת אחרים לשם ניפוח הבולבול, גם הוא שודרג (או שמא שונמך) לבחור צעיר ומחוצ'קן עם בעיות אבא שרק רוצה לפקד על הספינה. קירק הצעיר (כמו גם קודמו בסדרה), הדמות הראשית והמרכזית ביותר בסרט, מלא בקסם אישי מעצבן להחריד, במיוחד כשהוא עסוק בנשים סביבו, ויש לא מעט כאלה על הספינה.
ואכן, לעומת הסדרה המקורית, הסופר סקסיסטית, הסרט מציג כמה דמויות נשיות חשובות. מאחר שהסרט מנסה להצמד למקור הן אמנם לא רבות, אבל עדיין ניתן למנות את אמו של ספוק, שאחראית לאישיותו המיוחדת (ומתה, כמובן, כדי לשמש זרז להתפתחות של הדמות של ספוק. מה לא עושים בשביל הילד); את אמו של קירק, שאחראית לכך שהוא נולד, כמובן, ואחר כך היא נעלמת מהתמונה ומשאירה אותו עם אב חורג ומטריד (אחרת, יש להניח, הוא היה פחות סורר והכל באשמתה) ואוהורה, הקצינה השחורה היפה, שהודפת את ניסיונות החיזור של קירק, מה שמוכיח שהיא גם חכמה וגם אינה נוהה בקלות אחרי שטויות הורמונליות. שתי הראשונות קיימות בסרט רק בגלל הקשר שלהן לגברים המובילים, והשלישית, ובכן, היא חכמה ומיוחדת, אבל יחידה במינה.
הבחורה פשוט הגיעה עירומה לעבודה
למעשה, אוהורה, שיש לה תפקיד ראשי הן בסדרה והן בסרט, היא באמת אישה חכמה. היא קצינה מבריקה ובולטת, שבוחרת בקריירה שלה, בוחרת בקידום שלה ובוחרת בבן הזוג שלה. עם זאת, למרבה הצער, אף אחד לא לימד את אוהורה לבחור את הבגדים שלה. כי אמנם הכל שודרג בסרט, חוץ מהאופנה בכלל והגרדרובה הנשית בפרט.
אין צורך להכנס לקטנות: ברור לחלוטין שבשנת אלוהים-יודע-כמה כולם מחויבים ללבוש מדים צמודים ובלתי מחמיאים. כלומר, לא באמת ברור למה זה כל כך ברור, אבל מדובר באקסיומה שאף ספר, סרט או סדרה מד"בית לא מפריכים, ואנחנו צריכים רק להודות לפדרציה על כך שלא מדובר במדים מנייר כסף.
אז באנטרפרייז, ובספינות הפדרציה ברחבי העולם, לובשים הטירונים, הקצינים, הפקודים והמפקדים כאחד מעין בגד גוף ארוך בגוונים שונים לפי ההיררכיה והתפקיד. לא כך הקצינות. אישה על האנטרפרייז מוצאת את עצמה במדים שלקוחים מתוך חלום רטוב של חנון טרקי – מגפיים גבוהים וחצאית מיני כל כך קצרה, עד שהיא מחליקה למעלה כשקצינה מוכשרת כמו אוהורה מנסה להתיישב.
מה גורם לבחירה כל כך עלובה של סטיילינג? למה שמישהו יחליט לעטוף את הקצינות הנבונות והמוכשרות של סטאר פליט בפריט לבוש כל כך לא פרקטי? ועם כל הכבוד, למרות שאנחנו לא מבינים גדולים במאה ה-23, אפילו במאה ה-21 נשים עובדות מורשות ללבוש מכנסיים כחלק מהמדים שלהן, בין אם הן דיילות אוויר, חיילות או שוטרות.
אז למה אוהורה וחברותיה נאלצות להסתובב בחלל בחצי עירום? למה היא צריכה לעמוד שעות על הרגליים במגפיים עם עקבים גבוהים למרות שהיא לא דומינטריקס? אף כי הבגדים אינם חושפניים מאוד, הפער בין המדים של הגברים והנשים צורם. ואולי זה גם מסביר את העובדה שאוהורה זוכה להטרדות מיניות חוזרות ונשנות מצד קירק ואת העבודה שזה לא זוכה לתגובה מחמירה ולא מפתיע איש. הרי הבחורה פשוט הגיעה עירומה לעבודה.
מי באמת לובש את המכנסיים
קצת קרדיט: הסרט מנסה לשעתק ככל האפשר את הסדרה הקלאסית, וכנראה שזו הסיבה, בין היתר, שהמיני הקצרצר נשמר. אבל אפילו סדרות ההמשך של סטאר טרק (הדור הבא, אנטרפרייז וחלל עמוק 9) כבר מציגים קצינות, רופאות, ויועצות שיושבות לצד הקפטן כשהן לובשות לא פחות מאשר את אותם אוברולים מכוערים וצמודים שלובשים המפקדים והפקודים שלצידן. לפי ההיגיון הזה הסרט הנוכחי היה יכול להשמיט את המיני ואת ההטרדות המיניות ולהמשיך את הקו של ההתקדמות החברתית והתרבותית. אחרת הוא פשוט זולג אחורנית, לתחילת המאה ה-20.
אוהורה היא קצינה מבריקה, שמפלסת את דרכה לכל המקומות שהיא רוצה להיות בהם, ולהרבה מקומות שגברים היו רוצים להיות בהם. ככזו, אני מצפה שבסרט הבא היא תעמוד על שלה ותתחיל להגיע עם מכנסיים לעבודה כדי שלא יסתכלו לה רק על הרגליים אלא יקשיבו גם לרעיונות המצוינים שלה. אם זה יקרה, היא תוכיח לכולם מי באמת לובש כאן את המכנסיים. היא לא תהיה רק קול קטן מאחורי קפטן קירק, אלא תוכל לעשות שינוי בתפיסה של הסדרה, ואולי, עם המכנסיים המתאימים, היא גם תוכל להיות הקפטן הבאה.
ובינתיים ב-2009:
אמא נתנה לבת שלה מתנה מקסימה ליומולדת 18: זריקת בוטוקס, תיק ב-80,000 דולר? הסיפור המדהים של הבירקין בג, עוד פעם גן הפסגה? לוקיישנים מקוריים לצילומים שלפני החתונה.