בכל פעם שלורן עזורי, 24, ישנה אצל החבר האחרון שלה, הייתה לה בעיה: היא ממש התפדחה להשתמש בשירותים. "הייתי מחפשת את הרגעים בהם הוא לא היה לידי או שהוא ישן, ואז הלכתי לשירותים הכי רחוקים בצד השני של הבית. או שהייתי מתאפקת עד שהייתי מגיעה הביתה וזה גרם לי לכאבי בטן, שזה לא נעים וגם ממש לא בריא. באמת לא הרגשתי בנוח".
עזורי, כמובן, היא ממש לא האישה הראשונה ולא היחידה שנתקלה בצרה הזו. בבתי שימוש ציבוריים ביפן יש כפתור שמשמיע רעש לבן, במטרה להסוות כל רעש אחר. וגם היפנים לא המציאו את החשש האנושי הזה, שהוא לרוב חשש נשי, מרעש של פיפי שפוגש את מי האסלה או חמור מזה, פלופים שנוחתים על המים. מגיל צעיר בנות ונערות מודעות מדי לצורך שלהן להסתיר את הביזנס, ואם אין רעש – אין ביזנס.
עם השנים, בדיוק כמו לורן, כולנו פיתחנו לא מעט טקטיקות: החל מהורדת המים לכל אורך התהליך, דרך "ביצה בקן" (ריפוד תחתית האסלה בתועפות נייר טואלט) ועד הנורא מכל – התאפקות. אבל עזורי, בניגוד לרובנו, החליטה לפתור לעצמה את הצורך הנואש הזה בדיסקרטיות ופיתחה את BUBL - שקיק קטן המכיל אבקה שבמגע עם מים הופכת לקצף, ומבטיחה למנוע לא רק רעשים אלא גם השפרצת מים וריחות רעים.
"נגעלת כשהמים משפריצים עליי עם כל החיידקים"
את המוצר הזה פיתחה לורן בשנתיים האחרונות עם לא אחר מאשר אבא שלה, איש העסקים אורן עזורי. "תמיד חלמתי שיהיה לנו עסק ביחד. כשהייתי באה אליו עם רעיונות הוא הכווין אותי ללכת על מוצר פשוט, קל ליישום שיהיה מתאים להמונים".
איך זה לפתח עם אבא שלך מוצר שעוסק, בסופו של דבר, בקקי-פיפי? לא היה מביך לרדת איתו לרזולוציות?
"למה, מי החליף לי חיתולים? אנחנו מדברים בבית בצורה טבעית ופתוחה, לא היו בינינו כל חסמים. המשפחה שלנו תומכת, גאה ושמחה שאנחנו יוצרים יחד מוצר מהפכני".
עזורי טוענת שהיתרון המובהק של המוצר הוא שמירה על הבריאות. "אני נגעלת כשהמים משפריצים עליי עם כל החיידקים, בין אם זה אצל חברים, במקום ציבורי ואפילו בבית. ברור שגם עניין הרעש והריח מפריעים לי, ומפריעה לי המחשבה שגם הבא אחרי יצטרך להריח. אני לא מסוגלת לרסס בספריי אחרי השימוש בשירותים, זה ממש מחניק בעיניי. כשאני מסיימת אני מדי פעם צריכה לנקות ולהימנע במגע עם המברשת. אם היה לי מוצר כמו BUBL הייתי מרגישה הרבה יותר חופשיה ומרשה לעצמי להשתחרר וללכת לשירותים מתי שבא לי ואיפה שבא לי".
את מסכימה שיש חוסר לגיטימציה חברתית לצרכים של נשים באופן מיוחד?
"זה כנראה נכון שגברים מרגשים יותר חופשיים לגבי זה ועושים צחוקים בנושא, אבל אני חושבת שלא צריך להיות שום הבדל בין גברים לנשים. כולנו עושים את אותם צרכים. כשכולם ידברו בצורה יותר חופשית ויהיו מודעים שיש פתרון לבעיה, זה יקל על נשים רבות. רוב הנשים שסיפרתי להן על המוצר לא רק הביעו תגובות חיוביות, אלא גם ממש השתוקקו להתנסות".
אין בושה בלעשות צרכים.
"בהחלט! זה חלק מהחזון שלי. אנחנו בני אדם ועובדה שלא מעט אנשים נבוכים מזה, כמו שבעבר אנשים התביישו לדבר על מחזור ולקנות טמפונים או קונדומים. זה חלק מהעולם בו אנחנו חיים. אני רוצה להפוך את זה לטבעי, כך שכל אחד יוכל להרגיש בנוח לעשות את צרכיו בכל זמן ובכל מקום".
המסר הזה, ששירותים זה משהו שאנחנו צריכות להצניע, מסר שגם ילדות סופגות בגיל צעיר, לא קצת פוגע בנו בסופו של דבר?
"להיפך, המסר הוא שכבר אין צורך להצניע, והוא פונה לנשים וגברים כאחד. אנחנו פועלים מתוך מטרה להנעים את החוויה בשירותים. אני כל כך מאושרת שהמוצר שלנו יקל על הבושה של מיליוני נשים, גברים וילדים בכל העולם".
המוצר זמין לרכישה באתר החברה, ובהמשך יהיה זמין גם ברשתות השיווק ומיועד להיות מופץ בכל העולם. החזון של עזורי ואביה הוא ש-BUBL יהיה לצד כל נייר טואלט בכל שירותים בעולם, במיוחד בשוק האמריקאי שם מפלס המים הרבה יותר גבוה ובעיית ההשפרצה משמעותית. BUBL יעלה 29.5 שקלים לאריזה של 10 שקיות אבקה.