עולם הפרסום לפעמים מזכיר לנו ילדים קטנים – הוא אוהב להקניט את הציבור כדי לקבל תשומת לב. והנה, עוד קמפיין פרובוקטיבי בשקל, הפעם מבית היוצר של חברת ההלבשה התחתונה The Lake And the stars. הקמפיין מציג אם ובתה בת ה-19 מדגמנות לנז'רי בפוזות פרובוקטיביות, במטרה, כך נראה, לטשטש את הגבולות בין האם לבת, או, אם להיות כנות, במטרה למכור חזיות.
אבל מתברר כי לפרובוקציה יש סיבה. מאחורי הקמפיין, המטריד בלשון המעטה, מסתתרת אג'נדה מעולם הפסיכולוגיה. מעיין זילברמן, בעלים משותפים של דה לייק אנד דה סטארס, מספרת כי החברה החליטה במכוון לטפל בנושא "יחסי אמהות-בנות" כדי לעורר שיח המושתק במשך שנים. בראיון להאפינגטון פוסט היא מסבירה: "תמיד יש איזה מתח בין אימהות ובנותיהן, יש תחרות מי מהן יותר סקסית. אז עבור הלקוחות ושאר הציבור אנו מפנים את השאלה הזאת בדיוק: מי מהן יותר סקסית. בנוסף אנחנו שואלות אם זה בסדר עבור אם ובתה להרגיש משהו אחת כלפי השנייה כשהן בלבוש מינימלי".
זילברמן, קיבוצניקית שירדה מהארץ בגיל צעיר, הקימה בשנת 2007 את המותג עם ניקי דקר. הן השתמשו בתמות דומות בקמפיינים קודמים: "אנו מרבות לעסוק בפסיכולוגיה בין נשים, בגיל ההתבגרות, במסגרת המשפחה או העבודה. אנחנו תמיד משתובבות עם הנושאים שאנשים לוקחים כל כך ברצינות, כדי ליצור שיח ולהכניס חוש הומור לעניין".
אהבה אימהית בתחתונים שקופים
זילברמן מסבירה כי מטרת הקמפיין איננה יצירת אי נוחות בקרב אנשים, אלא מתן הזדמנות לציבור להתמודד עם הנושאים הללו. "אנחנו רוצות לעורר דיון על איך הדור הצעיר של הנשים מתייחסות יותר לדור המבוגר מהן, ולהפך".
האם ובתה אינן דוגמניות מקצועיות, הן נשים רגילות הגרות בשכנות למשרדי החברה בברוקלין. זילברמן מספרת כי בחרו דווקא בהן משום שנראה שיש להן "מערכת יחסים מעניינת", "הן תמיד מביעות חיבה ועדינות אחת כלפי השנייה. רצינו להציג פורטרטים המציגים כימיה כזו בין נשים". אם כימיה היא אם ובתה מחובקות בתחתונים שקופים, כנראה לקחנו את הקורס הלא נכון בתיכון.
ומה אתן חושבות על התמונות המטרידות? דרך יצירתית לעורר דיון מושתק, או קמפיין שמתחפש לאג'נדלה ולקח צעד אחד רחוק מדי?