אם את אישה בין גילאי 25 ל-40, את ודאי יודעת שאת נמצאת בתקופה הכי מלחיצה, אבל גם הכי מרגשת בחייך. אלה השנים שמלאים בעליות, במורדות ובחוויות שיעצבו את חייך, שלל קשרים זוגיים, התפתחויות קריירה והחלטות משפחה שונות ומגוונות. ואת לא לבד: מחקר חדש בחן מה עוברת האישה הממוצעת ב-15 שנים המאתגרות האלה ומצא שכמו תמיד, אנחנו הכי טובות כשאנחנו מג'נגלות בין כמה כובעים.
אוהבות לרקוד עד אור הבוקר
על פי המחקר שנערך על ידי חברת OLAY, דפוס ההתנהגות הממוצע שלנו כולל ארבעה קשרים זוגיים רציניים, מעבר של לפחות ארבעה בתים ושינוי בין חמש עבודות במשרה מלאה או עבודות זמניות. נשים דירגו את הפיכתן לאמהות, יום חתונתן וקניית בית בתור שלושת הדברים המרכזיים שחוו בחייהן, לפי הסדר הזה. אולם, למרות ואולי דווקא בגלל כל אותם לחצים והקשיים בחיים, הנשים דיווחו על ממוצע של 144 לילות ארוכים עד הבוקר במסיבות. שזה אגב חצי שנה מתוך 15.
ומה לגבי מודעות עצמית? ובכן, מעל שליש מהנשים טענו כי לדעתן המראה שלהן לא השתנה יותר מדי ב-12 השנים האחרונות. עם זאת, 82% מתוכן לא הכחישו את העובדה שהתגלו להם לא מעט קמטטוטים עם השנים כתוצאה מלחץ, מחסור בשינה וחשיפה לשמש. והיו גם כמה שהחליטו להיות הכי כנות ואמיתיות עם עצמן והודות שלפחות ארבע בחודש, הן הולכות לישון ולא מסירות את האיפור (אנחנו מהמרות שזה קורה הרבה יותר, אגב), מה שמוביל ל-576 פעמים בחייהן בהן ישנו עם איפור. אחלה זרז לעור פנים מאותגר.
מה שכן, המחקר גילה שנשים עושות מאמץ לטפח את עורן ומנסות שלושה סוגים של קרמים שונים של אנטי אייג'ינג עד שהן מוצאות את המועדף עליהן ומשתמשות ב-4.4 בקבוקים באופן ממוצע ממנו בשנה. בממוצע, נשים היו בנות 27 כשהתחילו להשתמש בתכשירי אנטי אייג'ינג. לעומתן, שליש מהנשים אמר שאין להן זמן לדבוק בשגרת טיפולי אנטי אייג'ינג וכשליש האשימו את המחיר הכבד של הקרמים. כל היתר פשוט לא הבינו מה הקרמים עושים בכלל.
"השלב הזה בחיים הוא ללא ספק אחד הלחוצים והעמוסים בחיי אישה"
לטענת הפסיכולוגית ד"ר לינדה פפדופולוס שערכה את המחקר, "השלב הזה בחיים הוא ללא ספק אחד הלחוצים והעמוסים בחיי אישה. הוא מלא בהחלטות חיים משמעותיות: מהיכן לגור ועם מי, ועד שיקולי קריירה ואמהות. כל אחת מההחלטות האלה בונות את האישיות שלנו, ולכן הצורך לעשות החלטות נכונות הוא בהחלט משהו שצריך לדאוג לגביו. זה בעיקר רלוונטי היום כשיש לחץ נוסף על נשים לחיות לפי ציפיות לא מציאותיות. אחד הדברים החשובים שכל אחת מאתנו יכולה ללמוד הוא להבחין בין הצורך להוכיח שאנחנו יכולות לבין הרצון לעשות את מה שאנחנו באמת רוצות. החיים מסובכים ותוצאות המחקר מעידות על כך שנשים מחפשות שירותים ומוצרים שמבינים אתת זה כך שמקבלים מהם ערך כלכלי וגם ערך של זמן".
>> בר רפאלי ערפדית: מה לעזאזל קרה לפנים שלה?
>> מג'ניפר ועד ג'ניפר: מהפכי השיער של 2013