נניח שהייתם צריכים למכור מסקינגטייפ חדש שמומחה באטימת נזילות וכבלי חשמל - איך הייתם משווקים את המוצר הכי טוב? בזמן שאתם עוסקים במחשבה, נגלה לכם איך זה קרה בפועל: קחו בחורה המומה, כסו את פיה בנייר דבק, והוסיפו את הכיתוב המקליק: "כשצריך לסתום משהו ומיד". בתגובה לפרסומת השנויה במחלוקת הזו, שהתפרסמה במוסף סוף השבוע בעיתון "ישראל היום", עשתה בדיוק את ההיפך קוראת זועמת אחת. היא החליטה שלא לסתום את הפה, ובמקום יצרה דיון סוער ברשת הפייסבוק.
"אני והפה שלי עומדים באותה שורה עם דליפה בצנרת הרכב, בצנרת בבית ובגן ובחיבורים דולפים. אני והפה שלי זקוקים לתיקון...לפני שאנחנו רוקדים נגד אלימות, מזדעזעים מהאונס בהודו או יוצאים בקמפיינים יקרים על מעמד האישה. בואו נתחיל מזה שפרסומות כאלו ייפסלו בשלב הרעיון... נשים אל תיתנו שיסתמו לכם את הפה. גברים אל תשתפו פעולה עם מי שרצה לסתום לנשים שאתכם את הפה", כך כתבה הגולשת.
הסטטוס שפורסם זכה ל- 629 שיתופים ועורר כאמור דיון רחב בדבר הפרסומת ממנה נשים רבות לא הצליחו להתעלם. כפי שכתבה הגולשת בפוסט, לא מדובר בפרסומת שמתנגדת לאלימות במשפחה, לנשים מוכות או אפילו לחברת אבטחה, אלא מדובר בפרסומת לסתימת נזילות. "אני ופה הג'ורה שלי שאותו אני לא מצליחה לסתום עצמונית זקוקים לאטימת חירום מיידית. חובה בכל בית. (היי, הפטנט הזה כבש את אמריקה ועכשיו הוא בישראל)".
"קצת הומור ופתיחות והכל סבבה"
הפרסומת הזאת מצטרפת לשלל פרסומות שנתקלנו בהן לאחרונה ועוררו גם הן דיונים ברשת. "מאמי, תבלעי" למשל היא פרסומת לבר מקומי בתל אביב שצולמה כחלק מפרויקט מיוחד של הבעלים. בתמונה, מצולם בחור שמושך בשערה של בחורה, ומשקה אותה בשוט של אלכוהול. גולשת שהתלוננה כי הצילום משפיל, נענתה בתגובה מהבעלים כי מדובר בסך הכל בהומור חברי בלבד. גם הפרסומת ללימודי פסיכומטרי ובה בחורה מחייכת, עם הכיתוב: "שני חושבת שאייפד זה סוג של תחבושת", עוררה זעם ברשת, וגם עליה, מפתיע מאוד נטען, כי אנחנו שוב מפספסות בדיחה טובה שהיא כלל לא פוגענית. ומה אומרים לנו האנשים מאחורי הפרסומת הנוכחית?
ממאיר קדוש, מטעם חברת הפרסום KTim שעומדת מאחורי הפרסומת, נמסר: "אני כמנהל קריאטיב אישרתי את הקמפיין הזה כי יש בו הומור. הוא מאד מחדד את השימוש במוצר בהיבט של מישהו מחויך ולא סיפור משעמם של דבק. העניין של לסתום פיות מאד חזק, נקודה. אני אחד האנשים הכי פמינסטים שתפגשי בעולם ואין פה עניין של אלימות. מניסיוני הרב תמיד תקום פמיניסטית משעוממת שיהיה לה מה להגיד ואין לי כל כך מה להגיד על זה. קצת הומור ופתיחות והכל סבבה. אנחנו בחברת הפרסום KTim חתומים על הקמפיין הזה בגאווה רבה".
שמחה רשף, מנכ"ל פרומט סחר בשירותים בע"מ, מסר: "עושים מהומה על מאומה כי אין פה שום עניין מיני, מגזרי או מגדרי. אנחנו פרסמנו לפני שבועיים או שלושה את אותה מודעה עם פה של גבר סתום ולא הייתה שום תגובה, אף גבר לא התרעם ולחילופין יצא השבוע עם פה של אישה. אין פה אפלייה של מין או קריאה לסתום פה של מישהו. זה נעשה באופן הומוריסטי ואם מישהו בעל חוש הומור לא מפותח כל כך כדאי שלא יגיב או יתלהם. מן הראוי שאנשים יקבלו את זה בהבנה ובצורה הומוריסטית. אין פה קריאה לאלימות או לסתימת פה של אישה וכו'".
אז מה דעתך: צחקת או זעמת? ספרי לנו