הרשתות החברתיות גורמות לכולנו להרגיש שאנחנו חיים קיום משעמם, חדגוני ואפרורי. החופשה שלנו באילת מתגמדת נוכח אלבומי "עם היפותתתת שלייייי בתאילנד!!!!11", ארוחת השבת שהכנו בעמל רב נראית כמו חיפוף בלתי מושקע מול צילומי סירים מהבילים של חברי פייסבוק שמעולם לא פגשנו ואפילו המחשבות הפרטיות שלנו נראות לנו שנונות פחות בהשוואה לסטטוסים מושחזים שאנחנו נתקלים בהם (מבלי לזהות מהיכן נגנבו). התחרותיות גורמת ללא מעט אנשים להשקיע ממון רב ומאמצים עצומים במראה החיצוני, כדי לתת תשובה הולמת לפחות בתחום הסלפיס.
"כל לייק שהן מקבלות מעודד אותן לקנות יותר"
שרית מור, צלמת שסיימה לאחרונה את לימודיה במכללת תילתן לעיצוב ולתקשורת חזותית, החליטה להקדיש לתופעה את פרויקט הגמר שלה, וסדרת הצילומים שיצרה מוצגת ב-Tiltan Design Lab, תערוכת הבוגרים של המכללה. "התחום שבו בחרתי להמקצע הוא צילום אופנה וביוטי", מסבירה שרית, "וברגע שנדרשתי לבחור נושא לפרויקט הסיום שלי היה לי ברור שהכיוון יהיה אופנה. כאחת ממליוני אנשים שנמצאים ברשתות החברתיות, שמתי לב שכמעט כל הנשים שאני נחשפת אליהן עושות מאמצים רבים להשוויץ בתמונה הטובה ביותר עם הבגד היקר ביותר ובונות לעצמן את הפריים המרשים ביותר. הן ממלאות אלבומים עם אלפי בגדי ים, תיקים, תכשיטים, מציגות כל רכישה חדשה בגאווה גדולה. ובכל פעם שאני רואה תמונה כזו, אני מחשבת בראש כמה כסף הושקע בפריטים המופיעים בה, כשאני יודעת שהמצב הכלכלי של המצולמת רחוק מלהיות אמיד. בכל פעם אני שואלת את עצמי עד מתי נמשיך להתעסק במראה החיצוני, לגהץ באשראי עוד ועוד כסף שאין לנו רק כדי להרשים אנשים אחרים עם עוד זוג משקפיים, עוד חולצה מיוחדת ועוד זוג נעליים לא נוחות?
עוד ב-mako נשים:
- הכירו את אנה פרנק הפלסטינית
- כך גיליתי שאני יוצאת עם מפיק אתרי פורנו
- סוד הצבע האדום בליפסטיק: אבקת חיפושיות
"ההשראה שלי לפרויקט הגיעה כולה מאותן נשים שמתעסקות בעטיפה של עצמן, מבזבזות חצי מהמשכורת שלהן על בגדים ואביזרים ויותר משהן נהנות מהקנייה עצמה, הן נהנות מהתיעוד של מסע הקניות מתחילתו ועד סופו, וכל לייק שהן מקבלות רק מעודד אותן לקנות יותר. עבדתי יחד עם הסטייליסטית והמאפרת דנה מנדל ומעצבת השיער רחלי קסלסי, בחרנו דוגמניות (אוליאנה פרידריך ואניה צ'קוי) ועבדנו על צילומים שישקפו עד כמה הסביבה האמיתית של הדמות לא הולמת את הזוהר המדומה שהיא מנסה לשדר כלפי חוץ".
כצפוי, מור עצמה אינה חסידה של בגדי מעצבים. "אני בחורה צעירה העובדת יום יום לצד אנשים מתעשיית האופנה, ואין ספק שהמראה שלי חשוב לי, אבל אני חושבת שלאנשים מלאי תוכן יש הרבה יותר מה להציע לחברה, וההתעסקות בלבוש ותצוגה עצמית על מנת ליצור איזשהו דגם מושלם עבורך הוא פתטי ושולי. הארון הפרטי שלי לא מוכתב לפי קצב האופנה העכשווי, ואני אוהבת לראות את עצמי בבגדים שמחמיאים לי, במראה נקי, מסודר ונוח".