אחרי שראינו מה קורה כשברבי מסירה את האיפור וגם הבנו מה באמת אמורות להיות הפרופורציות ההגיוניות לגופה, הצלמת שילה פרי ברייט החליטה להראות לנו מה היה קורה אילו היינו שמים גוף נשי אמיתי לצד גופה של ברבי. בסדרת הצילומים שלה משנת 2003, "גוף מפלסטיק" (Plastic Bodies) אשר מופיע כעת בתערוכת האמנות "הצבת יופי בתרבות אפרו אמריקנית", (Posing Beauty in African American Culture), פרי ברייט מתמקדת בעיקר בנשים אפרו אמריקניות וחוקרת את מערכת היחסים בין סטדנרטים של יופי לבן, כמו דמותה של ברבי, בשילוב עם תמונות של גוף נשי אמיתי עם אלה של הבובות.
"הגוף הנשי נהפך לרפליקה של בובה"
"'הגוף הנשי המושלם', לפי ההגדרה הכל אמריקאית, מודגם באופן מושלם בפרסום, בו מציגים 'תדמית שהיא הכל' וגורמים לרבות לבזבז מאות דולרים רק כדי לחקות את האידיאל המזוייף", אומרת פרי ברייט ל-huffington post. "היום, אין כמעט אישה שלא מגדילה חזה, שוזרת שיער כדי לגרום לשיערה הקצר להתארך בן יום, מסתירה ציפורניים טבעיות עם תוספות אקריליק או משנה את צבע העיניים הטבעי עם עדשות מגע צבעוניות".
פרי ברייט ממשיכה ואומרת ש"אפילו על קאברים של מגזינים, נמשכת עבודת הריטוש: המותן נעשה צר יותר והעור מתנקה מכל פגם. כתוצאה מכך, הגוף הנשי נהפך לרפליקה של בובה, והמהות של יופי טבעי בתרבות הפופולארית האמריקאית הוחלף בפנטזיה". לטענתה, עצם העובדה שגדלה במשפחה צבאית הציגה אותה למגוון תרבויות שונות וגרמה לה לשאול את עצמה לאן היא משתייכת. "הפרויקט הזה מתייחס לאובדן הזהות האישית שנשים רבות חוות, בעיקר נשים כהות עור".
>> ריהאנה מאחורייך: ברבי מסירה את השפכטל
>> היכנסי לפרופורציות: כך הייתה נראית ברבי במציאות
>> איך ברבי נראית כשהיא קמה בבוקר?