"הגעתי לעשות מסאג' בבית של לקוח. כשהוא היה על גבו המגבת שלו 'נפלה בטעות' והוא הראה לי את זקפתו בחיוך גאה. קפאתי וישר כיסיתי את האזור", מספרת מור מנור (28), מעסה רפואית במקצועה. כמוה יודעת כל מסאז'יסטית, מתחילה כוותיקה: הטרדות מיניות הן חלק משגרת העבודה.
הן קובעות בבית של לקוח או במיקום נייטרלי ומצפות לשעה של עבודה פיזית ומנטלית קשה בעיסוי גוף של אדם זר לפי שיטה שלמדו והוסמכו בה. אבל פעמים רבות מאוד גברים המגיעים לקבל מסאז' מצפים, בעצם, לקבל שירותי מין. "כבר לקראת סיום לימודיי כמעסה רפואית, כשפרסמתי את עצמי, התחלתי לקבל שיחות ממספרים חסויים באמצע הלילה והמון הודעות עם תמונות של איברי מין גבריים חשופים", מספרת מנור, "בטלפון שואלים אותי אם המסאז' כולל סקס, הרפיה או 'סוף טוב'. היה לי לקוח אחד שבסיום העיסוי פשוט התיישב אצלי בבית והמשיך לחכות, עד שממש ביקשתי ממנו שייצא".
היה אפשר לצפות שמעסות ותיקות ידעו לזהות מיד מתי מדובר בלקוח שמחפש משהו אחר, אבל לא תמיד זה כל כך קל. "שואלים אותי אם יש דיקור למטה בין הרגליים, אם העיסוי 'עדין', שזה שם קוד למשהו אחר", מתארת גאיה הרצשטרק (31), "אני בדרך כלל מצליחה לסנן אותם לפי זה, אבל יש מקרים שלא". מסאז'יסטיות שדיברנו איתן סיפרו לנו על נורות אזהרה מוכרות, כמו שאלה כמו 'האם יש פינוק' או 'מה העיסוי כולל' וביטויים מרומזים כמו 'פילינג גוף', 'אקסטרה', 'עיסוי טנטרי' 'עיסוי עמוק' או 'עיסוי בכל הגוף'.
"הם מנמיכים את הקול ושואלים איפה הקליניקה, אם היא דיסקרטית, אם היא בבית. אם זה בטלפון אני פשוט מנתקת, או גורמת להם לנתק על ידי זה שאני נותנת את הפרטים מאוד שטוח", אומרת הרצשטרק. "יש גם מעסות ששוטפות גברים כאלה ומסבירות להם כמה זה לא בסדר. אני מבינה את זה. מכעיס מאוד שלמדת והשקעת ובסוף חושבים שאת מספקת שירותי מין".
ולפעמים זה לא נגמר בשיחת הטלפון אלא ברגעים מפחידים ממש עבור המעסות. "הגעתי ללקוח אחד שהבית שלו היה מוזר, דירת חדר גדולה עם ג'קוזי באמצע החדר ומראה ענקית מעל המיטה. שלחתי לבן הזוג שלי את המיקום שלי וקיוויתי שהכל יעבור בשלום", מספרת מנור, "הוא יצא עם מגבת ושאל אם הוא יוכל להיות עירום בעיסוי כי יותר נוח לו. עניתי שאני מעדיפה שלא אבל אם אין ברירה – אז בסדר, העיקר שהסדין יכסה אותו". במקביל, המשיכה מנור להסביר ללקוח שמדובר בעיסוי רפואי בלבד. "במהלך העיסוי הוא לא הפסיק לדבר על כמה מעסות 'מפנקות' אותו, יורדות לו, וכמה השכנה אוהבת להצטרף לכל החגיגה הזאת. אני רק חשבתי על מתי זה ייגמר".
העיסוי הכי זכור להרצשטרק היה של בחור צעיר, שלדבריה היה נשוי ואבא לשניים. "כבר כשהוא נכנס זה היה מוזר כי הוא שאל אותי איך אומרים 'שלום'. אמרתי לו שבלחיצת יד והוא אמר שאני קרה. על מיטת הטיפולים הוא גם היה מוזר, זז הרבה, לא הפסיק לדבר ואחר כך הסתובב על הגב וביקש עיסוי בירך הפנימית, שגם זה שם קוד וניסיון שידול של הרבה מהם", היא מספרת. כשהבינה מה הוא מחפש, אמרה לו שהוא טעה ושהגיע למקום הלא נכון. "הוא לא הבין אותי וחשב שהתכוונתי שלא מתאים לי לעשות את זה בבית שלי, כי בעלי נמצא. אמרתי לו שוב - זאת לא אני, זה לא המקום וזה לא יקרה. הוא קרא לי נוכלת, שילם והלך. מאז הוא ניסה לתפוס אותי בטלפון עוד פעמיים".
גם אופיר מכירה היטב את תחושת הפחד. "חוויתי לא מעט הטרדות מאוד מלחיצות ברמה שהייתה תקופה שהייתי מסתובבת עם סכין נשלפת בכיס", היה אומרת, "היה לי מקרה בו מטופל הסתכל עליי בזמן שעשיתי לו מסאז' ואמר לי: 'את זזה מאוד יפה'. נלחצתי כי הייתי איתו לבד. בשלב כלשהו הוא שלח ידיים לכיוון הירכיים שלי ושאל אם אפשר לגעת. הסטתי את הגוף הצידה ועניתי בצורה חד משמעית שלא. למזלי הוא קיבל את זה ולא ניסה שוב וגם הפסיק להסתכל עליי. אבל כל הטיפול פחדתי שהוא ינסה לגעת בי בכוח".
אופיר, שהבינה שהיא מעבירה טיפולים שלמים כשהיא מתוחה ומפוחדת, החליטה להפסיק לטפל בגברים. "המשמעות היא בעיקר כלכלית. גברים הולכים הרבה יותר לעיסויים מאשר נשים, וברגע שהתחלתי לסרב לגברים כמות העבודה ירדה משמעותית. זה מבאס."
הבעיה, לדבריה, היא עסקי "הביניים": "יש את המעסים הטרנטריים, הסרוגייט, העיסוי האירוטי – שמייצרים מעין רצף בין זנות לעיסוי. עיסוי אירוטי, למשל, זה לא עיסוי, זה מקום שעושים בו ביד לגברים, וזה צריך להיות מוגדר כזנות. אולי אני לא מספיק מבינה ולא מספיק אמפתית למקום של המטפלים האלה, אבל הייתי רוצה שיעשו קצת ניקוי אורוות, שיבדקו מה הם באמת מציעים והאם זה נופל לקטגוריה של זנות, ואם כן - שיתחילו להתייחס לזה בצורה הזו".