בסניף כפר סבא של רשת מכוני הכושר "גרייט שייפ", החולט לציין בתחילת השבוע את יום הגבר. הרעיון בפני עצמו, הוא בהחלט אקט שיווקי נחמד ולא מזיק, אך הדרך בה בחרו לשווק אותו - קצת פחות ראויה. בפוסט שעלה בעמוד הפייסבוק של המכון נכתב בכותרת: "50 גוונים של גרייט שייפ", בצירוף תמונות של מאמנות בתנוחות ספק אתלטיות, ספק ארוטיות ומחזיקות שלט: "בוא נראה מי גבר".
לא מעט מתאמנות בפרט ונשים שנחשפו לפרסום בכלל, נפגעו מהפרסום ומהבחירה לשווק יום כיף לגברים דרך נשים חשופות, והחליטו להתלונן בתגובות לפוסט. אך עובדי המכון מסתבר, לא מתמודדים בקלות עם ביקורת ומשערים שמאבקים על זכותן וכבודן של נשים הוא לא יותר מתופעת לוואי של נשים ממורמרות ונוטפות שנאה עצמית.
"לכל העצובות, ממורמרות, עייפות מהחיים, 'סתכלו על עצמכן, מי אתן ומה אתן בכלל?" כתב אחד המאמנים והוסיף: " נראה שאין לכן טעם לחיים". בהמשך גם ציין שהן חסרות ביטחון, בשונה מהמאמנות והציע להן להתחטב כי להיפטר מהתסכול. אבל הוא לא לבד, עובדת נוספת של המקום הזמינה אותן לפרוק קצת מהזעם הפמיניסטי: "בואו אלינו, תתאמנו, תוציאו קצת עצבים". גולש אחר ציין שהמתלוננות הן לא יותר מ"פמיניסטיות בשקל".
מיכל פטאל-שוחט בת ה-28 היא אחת מהנשים שהחליטו להתלונן וזכו למתקפה מעובדי המקום. "ראיתי את הפוסט והזדעזעתי. יש מי שיגיד שהן עומדות בפוזות ספורטיביות, ויש אחרים שלא. הן מחזיקות בשלט שמזמין גברים להוכיח להן שהם גבריים עם קריצה לחמישים גוונים. המסר סמוי, אבל לא בצורה חכמה במיוחד", מספרת פטאל-שוחט בשיחה עם mako נשים.
גם לירון (שם בדוי) שמתאמנת במכון בשלוש השנים האחרונות, מתארת אווירה גברית וכוחנית: "כמתעמלת, בכלל לא הבנתי למה צריך בסביבה מאוד גברית שלא נעים בה בין כה, להעצים את זה. כשפיניתי לשירות הלקוחות, הם קראו לזה העצמה נשית. מבחינתי זה היה שוביניסטי, מיזוגני ולא נעים כמאמנת. אני אישית הולכת בשעות שאין אף אחד, כי כשאת רואה מי העובדים שם, את מבינה את האווירה. את מבינה למה אין להם מושג מה מכעיס בכלל".
השאלה אם לקיים את יום הגבר או לא, היא לא רלוונטית. בוודאי שאפשר ומותר. אך בהחלט היה עדיף לשווק אותו אחרת. עם זאת, חוסר הכבוד שמופגן כלפי נשים שהן לא חטובות או שואפות להיות כאלו, הוא משהו שבולט גם בדרך ההתבטאות המזלזלת של אנשי הצוות, או אם לדייק, חוסר היכולת להתמודד עם ביקורת נשית.
"כשראיתי את התגובות של המאמנים, משתלחים ככה בנשים רק כי הן לא רוצות לתחזק גזרה אתלטית, ממש קשה לי לחזור לשם", מספרת לירון. גם פטאל-שוחט, לא הצליחה להתעלם מבחירות המילים הכושלות של אנשי הצוות: "התגובות היו מתחת לכל ביקורת, המאמנים קראו לנו עלובות. לי אישית הכי עצוב כאישה, זה שהמאמנות לא הבינו מה לא בסדר בצילומים. הן לא הבינו בעצמן את המסר שחדר הכושר ניסה להעביר".
"הם יכלו לענות לנו בצורה דיפלומטית ולסכם שהמסר עבר בצורה מוטעית. במקום זה הם העדיפו להשתלח בנשים. גם אני שמעתי את הטענות על העצמה נשית. אני לא ראיתי את זה בפרסום שמיועד לגברים, אבל מועבר דרך נשים שמנסות לפתות אותם".
חלק מהתגובות הפוגעניות כבר נמחקו מעמוד הפייסבוק של המכון, אבל להלן תגובת רשת גרייט שייפ למקרה:
"רשת גרייט שייפ עורכת זו השנה השמינית. את אירועי שבוע הגבר בכל סניפיה, זאת בנוסף ליום המשפחה, יום האישה ושבוע האהבה המצוינים אצלה לאורך השנה. בשבוע זה פתוחים המועדונים לקהל הרחב הן לנשים והן לגברים, והם מציעים שיעורים ייחודים, תחרויות, פרסים ובעיקר הנאה.
מאמנות הכושר המוכשרות, מהוות חלק בלתי נפרד מהנהלת המועדון וצוות המועדון המושתת ברובו על נשים קרייריסטיות, חזקות, הרואות בנושא "החפצת נשים" דבר פסול ונתעב שיש להעלימו מן השורש. המאמנות מיוזמתן ורק מיוזמתן ומתוך גאוות יחידה, בחרו להעלות את תמונתן ברשתות החברתיות כדי לעודד את אירועי שבוע הגבר - ואנו גאים בהן על יוזמה זו.
מאידך אנו מתנצלים על פגיעה שאינה מכוונת, ברגשותיהן של נשים שהביעו מחאתן על פרסומים אלו. זו לחלוטין לא הייתה כוונת המצולמות. תגובת עובד גרייט שייפ נעשתה מתוך סערת רגשות ומהתחושה כי קולגות טובות לעבודה, ספגו קיתונות של ביקורת משולחת רסן, בשל אינטרפטציה מוטעית ועל כן התגובה הורדה איך שמנהלי העמוד ראו את התגובה הנ"ל".