@remibader Do we like 1 min or 3 min realistic hauls? #remisrealistichauls #target ♬ original sound - Remi Jo
לא מעט מותגים שואפים לעודד דימוי גוף חיובי, או טוענים שהם כאלה, ולפחות במדינות שמעבר לים זה כבר לא מחזה נדיר לראות בובות ראווה במגוון מידות. אבל אם תשאלו את רמי ביידר (27), משפיענית טיקטוק בעלת קימורים שהפכה לדוגמנית, אין שום חברת אופנה שחפה מביקורת. בעמוד שלה היא לא חוסכת מזארה, איירי, אורבן אאוטפיטרס, ושלל מותגים שאולי לא הפנימו עדיין מה נשים גדולות באמת צריכות. רק שלאחרונה חוטפת ביידר ביקורות ברחבי הרשת לאחר שהלכה, במובן מסוים, נגד האידיאולוגיה שלה עצמה.
בסרטונים שהיא מעלה היא מאוד חד משמעית, דעתנית וישירה. הסרטונים הכי פופולאריים שלה הם אלה שהיא מכנה Realistic Haul, מסע קניות ריאליסטי, ובהם היא מודדת ערימות של בגדים משלל מותגים, וחווה עליהם את דעתה.
"מה שאנחנו רואות בפרסומות ממש לא אמיתי", היא אומרת באחד הסרטונים, "אין מצב שכל מה שיש בערמה של הבגדים שהזמנתי נראה טוב". מאז, ובמאות סרטונים נוספים, היא מראה את מה שנראה עליה פחות טוב: מכנסיים שלא נסגרים, טופים שמועכים את החזה, ומכנסיים שלוחצים מדי על המפשעה. "הסרטונים שלי לא עושים צחוק ממני. אני לא מאשימה את עצמי על הבעיות שיש למותגים האלה", היא ממשיכה, "או שהם לא יודעים איך לייצר פריטים במידות שלי, או שלא אכפת להם והם לא מוכנים להשקיע את המאמץ. אנחנו פשוט צריכות להצליח ללבוש את הבגדים האלה, למה זה כל כך קשה?".
@remibader The last one though! #remisrealistichauls #frankiesbikinis ♬ original sound - Remi Jo
@remibader What look is your fave? @Mane Addicts ♬ Roses (Imanbek Remix) - SAINt JHN
בראיון למגזין גלאמור היא מספרת שלא היה לה מושג שהפורמט הזה יהפוך לחתימה שלה, יגרוף לה יותר משני מיליון עוקבים ויקדם אותה למעמד של סלבית רשת שחותמת עסקאות עם מותגים ועושה כותרות במגזינים: היא הגיעה לתוכניות בוקר, לרדיו ולמגזינים, חברה למותג איירי שיצא בקמפיין #BeReal, ואפילו בוויקטוריה'ס סיקרט לקחו אותה לכהן כשגרירה ויועצת למוצרים חדשים המיועדים לנשים במידות גדולות.
ואז הכל השתנה. ביידר החליטה לשתף פעולה עם המותג Revolve, אף שהוא לא מציע אופציות פלאס סייז מגוונות מספיק - והעוקבים לא נשארו אדישים למהלך. "את עושה נזק, הקהילה מאוד כועסת", כתבה לה מישהי ולא מעט הצטרפו אליה. בסופו של דבר, טווח המידות בשיתוף הפעולה איתה הוגדל ל-54, והקולקציה אמורה להיות מושקת בימים אלה, אבל מעמדה של ביידר כבר עורער.
"חטפתי המון ביקורת ואש. כתבו לי 'את לא שמנה מספיק בשביל להיות זאת שעומדת מול המותגים האלה ולהיות הקול של הקהילה'", היא מספרת. לדבריה, היא לא הבינה עד כמה התחום שאותו היא מובילה נפיץ ועד כמה, לדבריה, זאת לא באמת קהילה הומוגנית: "מתברר שגם בה יש מעמדות - אישה במידה 48 וכזו במידה 52 הן בעצם לא אותו דבר", היא מציינת, "אף פעם לא שמעתי את המושג 'את לא מספיקה שמנה', או 'את שמנה קטנה ולא שמנה גדולה'. במילים אחרות – לא כולן שוות ואם את פחות שמנה אין לך זכות להיות קול עבור אלה ששמנות יותר. לקח לי זמן להבין שרק בגלל שבגד מתאים לי ועולה עליי זה לא אומר שהמותג מתאים לכולן", היא מוסיפה, "טעיתי, השתמשתי בטרמינולוגיה לא נכונה".
בעקבות הסערה החליטה כוכבת הטיקטוק לרענן את עולם המושגים שלה: "היום גיוון עבורי זה לגרום למישהי להרגיש שהיא חלק מהקהילה. כך שבאמת כל אחת תוכל להרגיש נוח. זה מה שחשוב לי". בינתיים, היא לא חשפה שיתופי פעולה אופנתיים נוספים. "זה לא אפשרי שכל העולם יסכים איתי ועם הדעות שלי", היא אומרת, "אבל אם אני אמשיך ללכת עם תחושות הבטן שלי ואעשה את הדברים שתמיד עשיתי, אז זה יהיה תמיד הדבר הנכון".