מתי פרסומת היא פוגענית ומתי היא משעשעת - ואיך האופן שבו מוצגים גברים ונשים משפיעה עלינו? על הנושא הזה דיברו היום (ג') בתוכניתם של פאולה ולאון. לאחרונה עלתה פרסומת של רשת סופר פארם ובה מופיעים גברים מלאים עם מגבת לגופם, ולידם שלוש נשים לבושות, רזות וכמובן חטובות.
"הפרסומת צורמת לי בעיקר כי אנחנו רואים את הדברים אחד ליד השני", אומר שגיא ברייטנר, מוזיקאי ויוצר, "למה צריכים לראות גברים שמנים ולידם נשים מטופחות, וכשרואים את הגברים הם חייבים להיות עם 'חצאית' ועם תנועת ידיים מגוחכת, זה אותו טייפ קאסט של הילד השמן עם המשקפיים שהוא החנון וצוחקים עליו. הייתי שמח לראות אותם כדוגמנים, או דוגמן 'חתיך' באותה פוזיציה".
"אני מרגישה שחסר לי פה מגוון. ניסו לעשות משהו שאולי הוא טוב, שבו מראים גברים שהם לא רק חטובים", אומרת אורנית שרעבי, מעצבת אופנה, "אבל אם אתם רוצים לעשות את זה אל תעשו את זה רק עם צד אחד, שיהיו גם גברים חטובים. מבאס אותי לראות את השלט, מבאס אותי לראות אצל הנשים שאין מישהי שדומה לי. מפריע לי שהגבר יכול להיות קלמזי והאישה חייבת להיות מסודרת. אם החלטתם לעשות פרסומת מצחיקה, תעשו גם את הנשים כאלה. למה הנשים חייבות להיות טיפטופ?".
עמית ביטון, דוגמנית פלאס סייז, דווקא חושבת אחרת: "כשאני ראיתי את הפרסומת הזו מאוד שמחתי. אני חושבת שהיא מגניבה ומשעשעת, אמרתי לעצמי אוקי, נכון, אין שם ייצוג של כולם אבל יש שם ייצוג של גברים שאנחנו בקושי רואים אותו. יש המון דוגמניות פלאס סייז אבל אין מספיק דוגמנים כאלה. אני חושבת שזה חשוב. לפחות מהצד שלי אין מקום לביקורת".
"הפרסומת הזו היא בדיחה על חשבון נשים ובדרך גם על גברים", ד"ר טלי סטולובי, מפתחת גישת סטיינלג תרפי. "הומור זה מנגנון. צוחקים עלינו, אנחנו אומרים שזה בצחוק אבל בדרך לוקחים מאיתנו את הכוח שלנו. הפרסומת הזו צוחקת על נשים, כי הגברים מחקים נשים. וגם לגברים מגיע לטפח את עצמם. אנחנו קולטים את המסרים האלה גם בתת מודע, וזה מחזק אצלנו סטריאוטיפים נשיים וגבריים".
סופר פארם בחרו שלא להגיב
צפו בראיון המלא מתוך פאולה וליאון