כשגל גונן (29) הייתה תלמידת תיכון, היא הסתכלה מהצד על החברות מהרצליה פיתוח שמקבלות מכוניות יוקרה ליום ההולדת, והרגישה שהיא רוצה גם. היום היא אושיית ביוטי מוכרת באינסטגרם ובעלת חברת איפור וטיפוח, והיא מעידה על עצמה שהגיעה ליעד: "תמיד היה לי בראש שיום אחד אני אוכל לרכוש לעצמי את כל הדברים האלה. הבטחתי לעצמי שאני אגיע לשם לבד, ועשיתי את זה", היא אומרת.
גונן, שהיום מתגוררת בנתניה, גדלה במשפחה שלדבריה לא נחשבה לטיפוסית בעיר. "כמעט כולן בבית הספר שלי הגיעו לבית הספר עם אאודי ומיני קופר, אבל אני לא הייתי מהבנות האלה", היא מספרת, "הבנתי אז שאנחנו לא עשירים, אבל גם לא היה חסר שום דבר".
מגיל 17 חיה בדירות שותפים בתל אביב. "מימנתי את עצמי ועבדתי בשתי עבודות בבוקר ובלילה. בתור ברמנית עבדתי הייתי עובדת שלוש בבוקר ואז קמה בבוקר שלמחרת בשמונה כדי לעבוד במשרד. אף פעם לא ביקשתי מההורים שלי כסף".
בגיל 24, היא אומרת, הייתה שם דבר בחיי הלילה בעיר. "כולם הכירו אותי וידעו מי אני. הכירו אותי כ'גל גונן, הברמנית מהקלרה'. זה היה המועדון הכי חזק והייתי מאוד דומיננטית ומובילה. ידיד שהכרתי הציע לי להשתתף בתוכנית היכרויות בשם 'כמה רחוק', שבה התמודדתי יחד עם מספר בנות על לבו של ציון, בחור ישראלי חמוד. במסגרת הצילומים טסתי לברזיל והשאלה שהסדרה העלתה היא בעצם אם אחת מאיתנו תהיה מסוגלת לעבור לברזיל בשבילו. בסוף לא נשארתי עם ציון וכשנגמרו הצילומים חזרתי לחיים האמיתיים ולעבודה".
View this post on Instagram
"הייתי רגילה לעשות שלושים אלף שקל בחודש. פתאום מצאתי את עצמי במשרה של תשע עד חמש של שעמום טוטאלי, בלי אלכוהול, מוזיקה או עניין, ועושה 6,000 שקל בחודש"
באותה השנה הכירה את בעלה, רועי, בעליה של חברה לשיווק ומכירה של מוצרי קוסמטיקה. "רועי מוכר מאוד, אין בחורה שעוסקת בתחום הקוסמטיקה שלא מכירה אותו וקונה ממנו". אחרי ארבעה חודשים החליטו השניים להתחתן. "הוא הציע לי נישואין על אי ביוון שהוא שכר – עם ורדים, שמפניות וכשהמשפחה לצדו. זה היה כל כך מרגש ומהמם", היא מתארת, "הכל היה כל כך מהר. כבר בדייט הראשון ידענו שהקשר בינינו הולך למקום טוב".
גונן עזבה את הבר והחלה לעבוד כמנהלת משרד באולם אירועים. "הייתי רגילה לעבוד בבר ולעשות עשרים ואפילו שלושים אלף שקל בחודש, ופתאום מצאתי את עצמי במשרה של תשע עד חמש של שעמום טוטאלי, בלי אלכוהול, מוזיקה או עניין, ועושה 6,000 שקל", היא משתפת, "אמרתי לעצמי שאני חייבת לפרוץ את הגבולות של עצמי כי אני יודעת שאני יכולה יותר".
העובדה שבעלה עוסק בשיווק ציוד קוסמטיקה ושלאביו יש מפעל לייצור איפור גרמה לה לחשוב על קריירה בתחום. "אני מאוד אוהבת את עולם הביוטי והאסתטיקה ולא היה לי ספק שזה משהו שמעניין אותי", היא מספרת. גונן החליטה ללמוד איפור קבוע לשפתיים והבינה שזה מה שהיא רוצה לעשות. "התחלתי לפרסם את עצמי באינסטגרם ובפייסבוק וראיתי שיש ביקוש מטורף. מהר מאוד הגיעו אליי המון לקוחות. זה הפך מעשרות לקוחות בחודש ליותר ויותר".
לא סינדרלה
גונן ראתה כי טוב והחליטה לפתוח בית ספר ללימודי איפור קבוע. "כל כך הרבה בנות פנו אליי ורצו שאלמד אותן אז שכרתי מקום של 150 מטר בנתניה ומאז ועד היום אני מלמדת עשרות תלמידות בחודש". אבל ההצלחה הגדולה באמת הגיעה כשהיא החלה לשווק מוצרים לשפתיים במסגרת המותג שפתחה על שמה: "ראיתי שיש לזה ביקוש אדיר, הייתי מזוהה עם זה כל כך ונשים אמרו לי שאני חייבת להוציא מוצר מתאים. אמרתי 'מה הבעיה? לחמי יש מפעל לאיפור'", היא מספרת, "ב-2020 הוצאתי אודם שהוא גם מעבה שפתיים שהיה הראשון בישראל מסוגו וזו הייתה הצלחה מסחררת. המוצר עלה לאוויר ביום שבו ילדתי את התאומות שלי, לפני שנה ושמונה חודשים, ותוך 24 שעות אלף יחידות כבר היו סולד אאוט".
View this post on Instagram
"יש כאלה שמרימים גבה כשהם רואים אותי וזוקפים את זה למראה שלי. פתאום נכנסת בחורה בלונדינית שנראית טוב, יודעת מה היא רוצה מעצמה וגם מדברת בפגישה"
היום יש לה כבר יותר מ-83 מוצרי טיפוח ואיפור שונים והחודש המותג שלה מתחיל להימכר בסניפי סופר פארם ברחבי הארץ. על הדרך היא גם הפכה לאושיית אינסטגרם: "יש לי יותר מ-60 אלף עוקבות. אני קוראת להן חברות, מתכתבת איתן ומשתפת בחיים האישיים שלי", היא מספרת, "היום אין מצב שאני הולכת לקניון או אוציא את הבנות מהגן ובנות לא יעצרו אותי ברחוב ויגידו 'יש לי את כל המוצרים שלך, אני אוהבת לקנות ממך'. אני נהנית מזה שמכירים אותי בזכות העשייה שלי".
"אני לא סיפור סינדרלה, לא באתי מבית שבור וגם לא באתי ממשפחה עשירה. אצלי יש סיפור של התמדה ועבודה קשה", היא מציינת. "מבחינתי העבודה היא הפאשן שלי, זו האהבה והזוגיות והבייבי שלי. היא כאן לפני כולם והיא תישאר לנצח. זה לא משנה אם אני ברמנית, מלצרית או בעלת חברת איפור – ברגע שאת מתמידה, מנסה ונלחמת, זה בסוף קורה ואת מצליחה".
יש אנשים, היא אומרת, שזוקפים את ההצלחה שלה למראה שלה. "יש כאלה שמרימים גבה כשהם רואים אותי. פתאום נכנסת בחורה בלונדינית שנראית טוב, יודעת מה היא רוצה מעצמה וגם מדברת בפגישה. אחרי כמה דקות מבינים שזאת לא מישהי פראיירית. היום יודעים בתעשייה שאני לא רק פנים יפות".
ההצלחה הגדולה, היא אומרת, לא שינתה אותה - אבל היא מאפשרת לה יותר. "אני ובעלי טסים המון. לפני הקורונה טסנו כל חודש או חודשיים. כמובן שגם התווספו עוד דברים שלא היו לפני, אבל אני עדיין שומרת על הצניעות שלי. לפעמים אני אעדיף לחסוך, לחשוב על הילדות ולהסתכל קדימה ולא לקנות סתם. היום כשיש לי את הדברים שלא היו לי בתיכון אני רואה כמה זה שולי".
את המותג שלה היא ובעלה מנהלים ביחד. "יש הרבה ויכוחים כשאני לא מסכימה על משהו שהוא רוצה או להיפך", היא מציינת, "בסופו של דבר אנחנו צוות ואנחנו החברים הכי טובים. החברות שלנו התחזקה כשהתחלנו לעבוד ביחד. אנחנו קמים בבוקר, שמים את הילדות ביחד בגן, הולכים לפגישות ביחד וחוזרים למקלחות. בלעדיו לא היית מצליחה להתמודד עם כל כך הרבה דברים".
היום היא נמצאת בעיצומו של חודש שביעי להיריון נוסף: "הילדות שלי זה הדבר הכי טוב שקרה לי בחיים ואחרי ההיריון הזה בעזרת השם אני גם ארצה עוד אחד. אני חולמת להיות רשת מוכרת בחו"ל, להצליח ולכבוש את העולם".
View this post on Instagram