בכל שנה כולם מחכים לראות איך ייראה שער בגדי הים המסורתי של "ספורטס אילוסטרייטד". איזה בגד ים תלבש הכוכבת שתיבחר לעטר את השער? האם היא תצולם מלפנים או מאחור? האם תהיה זו קבוצה של דוגמניות או סולנית חטובה אחת? דבר אחד בטוח: תמונת השער תכלול מעט מאוד בד, שיימתח על גוף רזה להפליא. עצמות בריח בולטות, בטן שטוחה וישבן קטנטן – אין חדש תחת השמש. חברת אופנה, שנושאת את השם הסמלי "בגדי ים לכולם", החליטה להפיק קטלוג שמתכתב עם האילוסטרייטד, אבל מזווית שונה בתכלית.
את ההתרסה נגד המגזין הפופולרי, שמארח בין דפיו אך ורק דוגמניות מסוג מסויים, בחרו אנשי "בגדי ים לכולם" לעשות באמצעות תמונה שמתכתבת עם צילום השער האחרון של האילוסטרייטד - רק עם דוגמניות מלאות. "הרעיון שלנו הוא להציג נשים בטוחות בעצמן, סקסיות ובעלות סוגי גוף שונים", נכתב במניפסט החברה. "בכל שנה העולם כולו עוצר את נשימתו בציפייה לשער המדובר, אבל כולנו שוכחים שבגדי ים לא נועדו רק לנשים רזות, אלא לבני אדם בכל צורה וגודל".
"איך זה שכל הנשים בקטלוגים תמיד נראות אותו הדבר?"
במטרה להנגיש את המסר, הקטלוג המושקע זמין בחינם באתר החברה. בסרטון "מאחורי הקלעים" שמפיצה החברה מספרת רובין לואלי, כוכבת הקטלוג (מידה 44, 1.87 מטר), שכל חייה לא הצליחה למצוא בגדי ים שיהלמו ויכבדו את ממדיה הנדיבים, והייתה הולכת לים בתחתונים וחזייה. לואלי, שעשתה היסטוריה כשהפכה לדוגמנית המידות הגדולות הראשונה שכיכבה בצילומי אופנה של ראלף לורן, מבהירה כי הרעיון שעומד מאחורי הקטלוג לא נועד לגנות נשים רזות – אלא להציג נשים בכל מידה וגודל, שבדרך כלל לא מיוצגות בתעשיית האופנה בכלל, ובתעשיית בגדי הים בפרט.
עוד בערוץ הנשים:
- איך מיכל הקטנה מספיקה לעשות מניקור פעם ביומיים?
- שרון איילון: אני יפה, אז המשקל שלי לא אמור להטריד אותי?
- מי אמר שחייבים לסיים דייט ראשון בנשיקה?
גבי גרג, בלוגרית אופנה שלובשת מידה 48, מתראיינת גם היא בסרטון ומספרת כי היא רואה בצילומים שליחות אמיתית, שנועדה לקדם דימוי גוף חיובי אצל נשים בכל צורה וגודל. "כל כך מוזר בעיניי איך כל הנשים בקטלוגים של בגדי ים נראות אותו דבר, בזמן שבחיים האמיתיים יש כל כך הרבה מבני גוף", מהגגת גרג. זה עצוב מאוד, מפני שנשים מקבלות את הרעיון המוטעה לפיו הן חייבות להיראות כמו הבנות הללו, וזה בדיוק מה שבלוגריות ודוגמניות שמתעסקות באופנה מלאה מנסות לשנות".
כחלק מהאג'נדה המקבלת והמכילה של החברה, ובנסיון "לנרמל" את רעיון בגדי הים במידות נדיבות, מתבקשות הגולשות להעלות צילומים שלהן בבגדי ים לרשתות החברתיות, תחת ההאשטאג #SexyatEveryCurveContest.