View this post on Instagram
מסיבה כלשהי עדיין קיים טאבו גדול סביב המחזור החודשי, והשיח עליו מלווה הרבה פעמים בסטיגמות, דעות קדומות, בושה ומבוכה. למרות שמחזור החודשי הוא תופעה רגילה וטבעית המתרחשת אצל יותר ממצחית מהאוכלוסייה בעולם, עדיין מתייחסים אליו כמשהו גרוטסקי, מגעיל ודיסקרטי שיש להתבייש בו ולהצניע אותו. עובדה - רק השבוע עלתה למסכים פרסומת חדשה המציגה את דם המחזור באופן טבעי וישיר, והיא מעוררת המון רגש והתנגדות בקרב חלק מהצופים.
>> מי-רן מנקס עשתה את זה קודם: פרסומת עם תחתונים ספוגים בדם הווסת שלה נשטפים בכיור הסעירה את הרשת
>> כך גרמו למיליוני נשים סביב העולם לחשוב שהן מדמיינות
>> על תחת של ילדה סבבה לכם לשמוע, על הווסת שלה – לא
לשמחתנו, יש גם דוגמאות אחרות. כמו למשל האמנית האמריקאית אנני וונג, שכבר שנים יוצרת בתקווה לשנות את התדמית סביב הדימום החודשי ולהפוך אותה למשהו חיובי. "פרויקט השחלות" שלה היא סדרת אנימציות גיף חמודות שמציגות את הווסת וכל מה שסובב אותה באור חיובי ומשעשע. וונג בילתה חודשים רבים במחקר, עיצוב ופיסול דמויות קטנות של תחבושות, דם ווסת ואפילו גביעוניות (טמפונים רב פעמיים) אותם היא הנפישה בטכניקת סטופ מואושן והפכה לגיפים.
וונג מסבירה כי החליטה להתמקד בווסת כיצירות אמנות אחרי ששמה לב שלמרות שהווסת היא חלק בריא ורגיל מחייהן של חצי מהאוכלוסייה, החברה לא מתייחסת אליה ככזו. היא אף ציינה את כמות הכינויים שהוסת מקבלת בשיחות, כמו "הזמן הזה בחודש", "המתנה של אמא טבע" ו"קוד אדום", רק בשביל לא לקרוא לילדה בשמה. לאחר מחשבות רבות, החליטה וונג לבחור בגיפים כדרך אמנותית לגרום לאנשים לחייך ואף להרגיש מטופשים, ולהסיר את הגסות והבושה שבדרך כלל נלוות לעיסוק בווסת. למעשה, היא עצמה שולחת אותם לחבר שלה בווצאפ כשהיא מקבלת את המחזור שלה.
"אני אוהבת אנימציית סטופ-מואושן, קריקטורות והומור" הסבירה בראיון למגזין טין-ווג, "ודרך ההומור אני מאזנת את הטאבו שיש סביב העיסוק במחזור ובווסת וזה יכול לעזור לשנות את הסטיגמה. אני חושבת שיהיה ממש מגניב אם נוכל להיות קצת יותר קלילים ונינוחים כשאנחנו מדברים על המחזור החודשי”.