אנחנו בטוחות שגם לך נמאס לשכנע את עצמך כל פעם מחדש, "היא לא באמת כזאת שווה, זה פוטושופ"? וזה לא חלילה כי את מקנאה, זה פשוט שאת, כמונו, לא אוהבת שמשקרים לך בפנים. אז הנה משהו שממש תאהבי: מסתבר שגם לבמאי הקולנוע והפרסומות ג’סי רוסטן כל העבודה בעיניים המתמשכת הזאת הציקה, אז הוא החליט להפיק פרסומת פארודית ומשעשעת לתוכנת הפוטושופ. כי למה לנו לעשות כושר, לעבור ניתוחים ולהתאפר אם יש מוצר שיכול לעשות את כל זה עבורנו?
קחי לך פוטושופ אחד ביום ותראי איך את נעשית מושלמת
בסרטון הפרסומת הויראלי שכבש את הרשת בזמן קצר מאז עלה לאוויר, מוצגות שלוש דוגמניות בתמונות "לפני" ו"אחרי", כשהקריינית מסבירה כיצד כל אחת יכולה לשנות לחלוטין את המראה שלה בעזרת "תכשיר הפוטושופ" המהפכני: להסיר קמטים, למלא שפתיים, למחוק פצעים, לצמצם היקפים, ואפילו לשנות את צבע העור. נשמע הזוי? בהחלט, אבל זה בדיוק מה שקורה בפועל. "זה מרגיש נפלא, העור שלי מרגיש כמו פלסטיק", אומרת אחת הדוגמנית בחיוך מעושה. מוצר קסמים או מה?
רוסטן מגלה באתר שלו כיצד הגה את הרעיון להפקת הסרטון: “לילה אחד, היו לי נדודי שינה. בהיתי בטלוויזיה והבחנתי בפרסומת למוצר יופי. הפרסומת ניסתה להמחיש את יעילות המוצר באמצעות תמונות של 'לפני ואחרי'. בעיני, ה’אחרי’ נראה בדיוק כמו אותו אדם, רק שתמונתו עברה פוטושופ. צחקתי לעצמי ואז ניגשתי להפיק את הסרטון".
"הפרסומת לא אמיתית, אך גם לא הסטנדרטים החברתיים ליופי"
עור חלק, גזרות על סף ה'לא הגיוניות' ונשים משורטטות (פשוטו כמשמעו) הם רק חלק מפלאי תוכנת הפוטושופ. לא משנה כמה אנחנו יודעות שכולן מרוטשות בפרסומות, לא פעם דימוי הגוף שלנו מדחיק את זה: כשאנחנו רואות את התמונות במגזינים, בתוך תוכנו משהו גורם לנו לפרץ קנאה, ותהיות נוסח "איך לעזאזל היא נראית ככה?".
אז להזכירכן, רוב הסיכויים הם שהיא לא באמת נראית ככה. כי כפי שהקריינית אומרת בסרטון: "יש רק דרך אחת להראות כמו דוגמנית- פוטושופ". המעניין הוא שמאחורי הסרטון המבריק עומד דווקא גבר מתוסכל מתעשיית היופי.
בראיון לאתר Bellasugar רוסטן מספר כי הוא מרגיש שהשימוש בתוכנה הזו הפך לאובססיבי, ומציג לעולם מודלים שקריים של יופי. תחילה חשב להוסיף גבר לפרסומת, אך לבסוף דבק בנוכחות נשית בלבד. "נשים נאלצות ללא הרף לעמוד בסטנדרטים של יופי. זה נושא מאוד מורכב ואני לא מתיימר להיות בעל תשובות לגביו, אבל אני חושב שצריך להעלות את הנושא הזה לדיון ככל הניתן, במיוחד עם העלייה בהפרעות אכילה בקרב נשים בזמן האחרון". לסיכום הוא ביקש להבהיר: “הפרסומת איננה אמיתית, אך גם לא הסטנדרטים החברתיים ליופי”. לא יכולנו לנסח את זה טוב יותר, מר רוסטן.