פעם, בתקופה בה לא היו חגורות בטיחות במכונית, הטלוויזיה היתה עסק חדשני ואיש עוד לא שמע על ג'יזל, בר רפאלי או טיילור סוויפט - הדברים נראו קצת אחרת. אחד המפתיעים שבהם, היא העובדה שרזון נחשב לעסק לא סקסי, לא זוהר ולא מושך, וכרגיל - היו מי שגזרו קופון מחוסר הבטחון של נשים רזות, שביקשו להיות מקומרות ומלאות יותר על מנת לעמוד בסטנדרטים של אידיאל היופי: לפניכם מספר מודעות שמעודדות שימוש בתכשירי השמנה. כן כן, קראתם נכון. 

עוד בערוץ הנשים:

למי שחי בימינו - ונחשף לשלל דימויים שמקדשים רזון, מציגים דוגמניות כחושות, משווקים בגדים במידות מוגבלות בואך בלתי אפשריות ומציעים שלל דיאטות, בריאות יותר או פחות - קצת קשה לקלוט איך לא לפני המון שנים הפרסומות ניסו דווקא לשכנע נשים - וגם גברים, אגב - לעלות במשקל.

אין תמונה
"השמיני עכשיו"
 

"את לא יכולה להרשות לעצמך להיות רזה מדי"

הפרסומות התמקדו בעיקר באטרקטיביות בעיני המין השני. הטקסטים שמופעים בהן הם בסגנון "בחורות רזות הן לא בחורות זוהרות - בואי להוסיף קימורים לגווף שלך", "אם את רוצה להיות פופולרית - את לא יכולה להרשות לעצמך להיות רזה מדי", "אף אחד לא הסתכל עליי כשהייתי רזה - אבל מאז שעליתי חמישה קילו אני יוצאת עם כל בחור שאני רוצה" ו"אל תתני להם לקרוא לך 'רזונת'".

אין תמונה
"נשים רזות אינן זוהרות"
אין תמונה
"גברים לא הסתכלו עלי כשהייתי רזה"
 

חשוב לציין שהרוב המכריע של הנשים ה"שמנות" בפרסומות נראות במשקל תקין לחלוטין במונחי BMI, אבל מאידך - קשה לדמיין אותן צועדות על מסלול (שלא בתצוגת פלאס סייז) או מפרסמות משהו (שלא בתור דודה של מישהי או גרסת ה"לפני").

אין תמונה
כשהמילה "רזה" נתפשה ככינוי גנאי
 

>> ההיסטוריה המרטיטה של הוויברטורים