View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by SO WHAT (@so.what.bikini) on

 

לא משנה אם אנחנו רזות או שמנות, נמוכות או גבוהות - קניית בגד ים מעמידה אותנו בפני כל המקומות בגוף שלנו בהם הורגלנו להתבייש. "לכל אישה, בכל מבנה גוף, יש 'אישיוז' עם עצמה ודברים בגוף שלה שהיא לא מרוצה מהם, וזה לא קשור לאיך שהיא נראית אלא נובע אך ורק מהמוסכמות המעוותות למודל יופי מסוים שהחברה מכתיבה", אומרת אורנית שרעבי (31), בעלת מותג בגדי הים החדש SO WHAT. יחד עם חברתה ספיר כהן (28) הקימה שרעבי את החברה במטרה להציע לנשים בגדי ים במידות מגוונות שיתאימו לכל הנשים בכל הגדלים, הצבעים והצורות.

"אנחנו החברות הכי טובות ושתינו חולקות את האהבה לעולם האופנה", סיפרה שרעבי, "אבל כיוון שלכל אחת מאיתנו מבנה גוף שונה – אני שמנה וספיר רזה – אין לנו חוויית שופינג משותפת בארץ. כשאני הולכת עם ספיר לקניון אין לי מה לחפש בחנויות שהיא נכנסת אליהן, וכשהיא באה איתי לחנויות של מעצבות למידות גדולות שאני אוהבת, היא תמיד מתבאסת כי יש פריטים שבה לה גם, אבל אין את המידות שלה".

הרעיון להקמת המותג הגיע מנסיעה משותפת של השתיים בשנת 2015 למקסיקו, שם הן הבינו שאפשר גם אחרת. "פתאום קלטנו שאנחנו נכנסות לאותן חנויות ושתינו יוצאות עם שקיות בגדים. שאלנו את עצמנו למה שזה לא יהיה גם בארץ, והחלטנו שאנחנו רוצות להרים את הכפפה ולעשות שינוי בעולם האופנה הישראלי, ליצור מקום שהוא לכולן".

וכך לפני כשנה הוקם המותג SO WHAT. עד אז היו שרעבי וכהן מוכרות בגדים בירידים ובמכירות ביתיות, וכעת הן מתהדרות בחנות פופ-אפ משלהן. התגובות, לדבריהן, מפרגנות ומוכיחות להן כי עשו את הצעד הנכון. "נשים באות ואומרות לנו שהן לא לבשו ביקיני מאז היו ילדות או כמה הן חיפשו בגד ים שיהיה גם יפה וגם יישב עליהן טוב. הכי ריגש אותנו לשמוע מישהי שסיפרה לנו איך בזכות החנות שלנו היא לראשונה בחייה הולכת בלי מכנסיים מעל בגד הים".

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by SO WHAT (@so.what.bikini) on

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by SO WHAT (@so.what.bikini) on

 

"לקוחות נפתחות בפנינו ואומרות שכיף לבוא לפה, שאנחנו מרימות. לראות את הריפוי הזה של הנפש שלהן אחרי השיחות זו זכות"

בחנות ניתן לשלב בין דגמים, מידות וצבעים, כך שכל פריט נמכר בנפרד, והמחירים נעים בין 200 ל-500 שקל. "נשים עם חזה גדול וגוף קטן, או להיפך, שמחות לאפשרות למצוא חזייה ותחתונים שמתאימים להן", מספרת שרעבי, ומוסיפה שהחנות מזמנת לה ולכהן שיחות נפש של ממש עם הלקוחות על דימוי גוף וביטחון עצמי. "לקוחות נפתחות בפנינו ואומרות שכיף לבוא לפה, שאנחנו מרימות. לראות את הריפוי הזה של הנפש שלהן אחרי השיחות זו זכות".

על העיצוב אחראיות כהן ושרעבי יחד, כשכל אחת מהן מביאה לעיצובים את טעמה האישי ואת הצרכים שלה. "דרך העיצובים אנו מביאות לידי ביטוי את ההבנה במבני הגוף השונים. ברגע שהחלטנו על עיצוב מסוים אנו עושות מדידות, התאמות ושינויים בדגם, כדי שהוא יחמיא לכל סוגי הגוף", הן אומרות. הייצור, חשוב לציין, נעשה בארץ בלבד – משלב התדמיתנות ועד למתפרה.

נכון להיום חנות הפופ אפ, שממוקמת ברחוב סלמה 43 בתל אביב, עתידה להיות פתוחה עד אוקטובר, אף כי לדבריהן יש סיכוי גדול שהשהות בה תתארך, והשתיים כבר חושבות על פריטים נוספים שייכנסו שמתאימים גם לחורף. "אין ספק שלהרים מותג חדש בזמן קורונה זה סופר מאתגר, אבל המסר כל כך חשוב לנו שאנחנו לא מוכנות לוותר. אנחנו מרגישות את הצורך במותג כזה בשטח, כי הקהל שלנו הולך וגדל למרות הכאוס מסביב. אנחנו רוצות להגיד לכל אחת: 'את יכולה ללבוש מה שבא לך בכל מבנה גוף, ומגיע לך להרגיש הכי נשית, אופנתית וסקסית - תמיד'".

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by SO WHAT (@so.what.bikini) on