קולקציית אביב-קיץ 2011 של מותג בגדי הים המיתולוגי "גוטקס" הושקה השבוע לקהל הישראלי, וסימנה את בואה המתקרב של עונת החופים. לצד דגמים שהוצגו בשבוע האופנה של ניו יורק הוצגו גם דגמים מתוך קולקציית הקיץ לחנויות בישראל, והבשורה של כל הדגמים כולם הייתה ברורה: הקיץ הזה כולנו נלבש את מראה הריץ' ביץ'. את כבר יכולה להכין את האטיטיוד.
שיק אירופאי פוגש ים תיכוני
חברת גוטקס ביססה את מעמדה היוקרתי לאורך שנים ארוכות על סמך הגימורים הגבוהים, איכות הבדים והצבעוניות העשירה. גם השנה, הצליחה המעצבת הראשית מולי גרד לשמר את כל אלה, ובמקביל לתבוע את חותמה האישי. היא מחדשת ומרעננת ברמת הטקסטורות, החיתוכים וההדפסים שצוירו ביד, והתוצאה המתקבלת היא של קולקציה מקורית בניחוח נוסטלגי, כזאת שתעניק לכל אישה את חוויה שדומה בתחושתה לרכישת פריט וינטג' נדיר וקלאסי.
מתוך המנעד הרחב המתאר את המונח "עיצוב ישראלי", לחברת גוטקס שמור מקום טוב בטופ, וממש לא רק מפני שמדובר בעיצוב המייעד עצמו בצורה מובהקת לאוכלוסייה הגבוהה. הקולקציה בעלת ניחוח ושיק אירופאי מובהק, אך במקביל הצליחה להישאר הכי ים תיכונית. אפילו שילוב הקריסטלים ואבני החן, שבקלות יכלו להתקבל כגסים וזולים, מצליחים לעבוד בדרך פלא, ואף משלימים את אופייה של הקולקציה, אופי המתנדנד בין עושר לתעוזה.
אבל אם נצטרך לצאת בהצהרה חד משמעית לגבי אופי הקולקציה, הרי שיצאנו מהתצוגה בתחושה שהקיץ הזה כבר מסתמנת חזרה לעולם הריץ' ביץ' של שנות ה-90 המאוחרות. בתכלס הניינטיז לא המציאו כלום - המראה הזה שלט גם באייטיז, עם האסתטיקה המפוארת נוסח "שושלת", שהפכה כל אישה לגדולה מהחיים. גוטקס של 2011 שמחים להפוך אותך לדיווה, אבל מעניקים גם טוויסט מודרני. מסתבר שביצ'יות מיליונריות לא מתות, הן רק מתחלפות ונהפכות חטובות משנה לשנה.
רק מילה אחת למעצבת: העיצובים משובחים ובעלי מעוף, אך ללא ספק מקשים עלינו את מלאכת השיזוף. בגדי הים השלמים חצויים וחשופים במקומות אסטרטגיים, הביקיני א-סימטרי ובעל הגזרה הגבוהה והפראו, אמנם שומר עלינו צנועות, אבל גם מסבך אותנו עם השמש. אם באת להשתזף, מוטב לך לוותר על הגזרות המתוחכמות (ולהצטייד בקרם הגנה). אבל אם את סתם רוצה לעשות דאווינים על החוף או בבריכה - זה הסטייל המושלם..
צאלה הילרוביץ'היא סטייליסטית ומתמחה בחיזוי טרנדים