הוליווד שוממת. כל כוכביה עלו על מטוסים, נלחמו בענן האפר ונחתו בקאן החמימה, לעוד פסטיבל עתיר קולנוע ופרמיירות. לנו נותר רק לתהות איך אורזים שמלה של אלכסנדר מקווין בתוך מזוודה, ולהמשיך לחלום שאולי גם אנחנו נזכה לזה יום אחד. עד שזה יקרה, נעסיק את עצמנו בביקורת אופנה של הכוכבות.
המפגיזות
האירוע המרכזי בפסטיבל עד כה היה הפרמיירה של "רובין הוד", החדש של רידלי סקוט, שלקח את ראסל קרואו וקייט בלנשט והחזיר אותם כמה מאות אחורה. כלת השמחה, בלנשט, הלכה על המראה הוורוד הבהיר, בחליפת חצאית מחויטת וקלאסית ביותר. אם יש משהו שאנחנו אוהבות זה שנשים מבוגרות מתלבשות בהתאם לגילן, וגורמות לכל הילדות המגוחכות של הוליווד להראות כמו קריקטורה. בלנשט הלכה על כאילו פשוט, אבל בעצם סופר-מגניב, עם שרוולים א-לה ליידי גאגא, ונעליים מעוררות קנאה. צנוע מחד אך מבליט את כל היתרונות שלה מאידך.
קייט נוספת שהצטיינה ביום הראשון של הפסטיבל היא קייט בקינסייל, אחת משופטות הפסטיבל הלכה על שמלה מתוחכמת במידה הנכונה ומלאת חן בצבע הנכון מבית דיור. הנעליים שלה דומות באופן מעורר השתאות לנעליים שנעלה בלנשט, ומוכיחות את מה שטענו כבר מזמן: צבע גוף-פודרה-עירום הוא הטרנד של הקיץ.
כבוד נוסף מגיע למלכה, הלן מירן, שיש למהר ולהכניס את השמלה השחורה שלבשה תחת הגדרת "קלאסיקה" בוויקיפדיה. אנחנו יודעים ששחור-לבן-אדום הם שילוב מנצח, אבל היו אלה שני צמידים, כתף חשופה ושפתון אדום שהופכים אותה למתלבשת המושלמת של השבוע. אפילו הדוגמנית בתצוגה של המעצב הלבנוני אלי סאאב יכולה לקנא. על הלן מירן זה נראה כל כך הרבה יותר טוב.
נטליה אימברוליה הרשימה גם כן בשמלת מקסי ורודה עתיקה ונאה, ונכנסה יופי למשבצת הז'אנר ה"צנוע ומקסים". שמלה שלגמרי לא הייתה מתאימה לכל אחת, אבל יושבת בול על הגוף של הזמרת, שלפעמים אנחנו מתקשות לזכור שהיא לגמרי לוהטת.
אחרונה חביבה היא אוונג'לין לילי, שלא נכחה בשטיח האדום של קאן, אבל גם לה מגיעה התייחסות. אם להודות על האמת, זו נכנסה לרשימת הטובות בלב לא שלם. בימים כתיקונם המילה אוברול הייתה משליכה אותה ישירות החוצה מהרשימה (מה לעשות, לא חייבים לאהוב את כל הטרנדים), ובד הסאטן היה גורם לנו להיות איתה ברוגז לנצח. אבל השילוב ביניהם, בפרמיירה של הסרט הדוקומנטרי על הרולינג סטונז, גורם לנו לוותר על הנוקשים שבעקרונותינו. מצד שני, אולי זה המקרה הנדיר של "היא כל כך יפה, שהכול נראה עליה מעולה".
המרגיזות
השטיח האדום של קאן הנפיק גם כמה מתלבשות גרועות, שאחת מהן משלנו. מורן אטיאס, היינו מתות לפרגן לך, אבל השמלה שלך נטולת כל גלאם. נכון, שילבת קצת את מוטיב הפיפטיז עם מראה השמלה ההוליוודית בת ימינו, אבל יצא לך קצת אלנבי הודות לבד המקומט. אין מגהצים באיטליה? נמליץ בחום להיפטר גם מהתיק העגול. מה קרה, לא טוב לך תיק קלאץ' אלגנטי?
עוד מאכזבת היא איווה לונגוריה, שאם לא היינו יודעות שהיא נדרה לחיות לנצח עם טוני פארקר, היינו חושבות שמדובר בניסיון נואש למצוא בעל. לבן הוא צבע בעייתי על השטיח האדום, כי איך שלא תהפכי את זה, תיראי כמו כלה. השמלה הנוכחית יפה כשלעצמה, אך מוגזמת ביותר על הלונגוריה.
סלמה הייק דווקא בחרה בשמלה מענינת, שהייתה אולי יושבת נהדר על בחורה אחרת, אבל עליה היא נראית בעיקר דודתית ובלתי סקסית ומייצרת לה אגן של סבתא טריפוליטאית.
מקים קרדשיאן אנחנו לא מצפות לכלום. מי שהתפרסמה בתור פרחה, צריכה כנראה גם להתלבש כמו אחת כדי להצדיק את המוניטין. והנה היא עושה את זה טוב – בשמלה הדוקה וקצרה מדי, נעליים זנותיות מדי, ושרשרת סרת טעם. פוי.
ונקנח בזוועת השבוע – הגברת מרי קייט אולסן, שקונה את בגדיה, כך נראה, בבזאר ברחוב חובבי ציון בפתח תקווה (או בכל עיר אחרת, התאימו בהתאם לעירכן ולרחוב הכי מגעיל בה).
נכון, הטרנד האייטיזי מפיל עלינו חולצות גדולות מידות, ומחזיר את כריות הכתפיים. וגם נורא מגניב ללבוש עכשיו מנומר, ופרנזים זה תמיד לוהט. אבל הכל ביחד? ועוד עם צמידים מתקופת האימו ושורשי שיער שלא ראו מי חמצן משך כמה חודשים? התביישי לך, מרי קייט, הכאבת לנו בעיניים.