מלבד גלובוס הזהב, הבטן ההריונית והארוס הלא רע בכלל, נטלי פורטמן מככבת בימים אלה גם כפנים של הבושם החדש לבית כריסטיאן דיור. במודעת הפרסומת שולחת השחקנית היפהפייה מבט עמוק אל המצלמה, כשעל ראשה מונחת קשת עם פפיון ותמונת הבושם מכסה את איבריה המוצנעים. אין מה לעשות, כנראה כשרוצים לפרסם בושם, הדבר הראשון שצריך לעשות הוא להפשיט את הכוכבת (האם יכול להיות שאנחנו פשוט מריחות הכי טוב כשאנחנו עירומות?). מצד שני, כנראה שלא היינו מתייחסות לתמונה הזאת, השייכת לפס הייצור המוכר, אילולא היינו פוגשות במודעת הפרסומת הבאה, שממש הצליחה להכעיס אותנו.
אמריקן אפרל מציגים: פורנוגרפיה
אמריקן אפרל, המותג הכה מגניב, כה יקר וכה פרובוקטיבי, שעמד לפני פשיטת רגל בחורף שעבר, עבד כנראה על אסטרטגיית שיווק חדשה, שתחזיר אותו לעניינים בצורה הכי מהירה והכי יעילה. התוצאה? מודעה ובה בחורה בבגד גוף שקוף למחצה עשוי תחרה מטפסת אל על, כשישבנה המוצק והחטוב חשוף לחלוטין ובולט לכל עין. ואם זה לא מספיק, הדוגמנית גם מציגה פוזות שלא יביישו סט של סרט כחול. בסיטואציה נוספת, היא נתלית על עץ ללא תחתונים.
אם לעמוד על דיוקם של דברים, זו אינה הפעם הראשונה שהחברה יורדת נמוך. בינואר 2009 היא מכרה את קולקציית הבגדים באמצעות צעירה בלונדינית ותמה, שלבשה גרביים עד הברך ותו לא. המודעה לוותה בקלוז אפים על פניה של הבחורה בזמן שהיא לכאורה גומרת. האורגזמה המצולמת השתלמה, המכירות צמחו בשלושה אחוזים, וזה ממש לא נגמר שם. חיפוש מעמיק יותר ברשת מצא מודעות נוספות של החברה שבהן נחשף חזה של דוגמנית, ואפילו רגעים אינטימיים מאוד של בחורה עם עצמה, שאין בהם דבר שקשור לליין הבגדים של החברה.
עם כל הליברליות, ויש לנו הרבה ממנה, אנחנו דורשות מהפרסומאים לשים קו אדום. בולט. זוהר. מהבהב. אנחנו מבינות שכשמדברים על אופנה צריך לייצר אווירה, ולא פעם היא זו שקובעת את גישתנו למותג ולבגדיו, אבל במקרה של אמריקן אפרל האווירה הזו, שנוטפת סקס נמוך, רדוד, נוראי – רק מעוררת בנו חלחלה. לא אמנותי, לא מגניב וממש לא אופנתי.