כבר שנים שעולם האופנה מנכס לעצמו סממנים ומאפיינים ששאובים מעולם הרוק – אם זה ניטים, צמידי עור, נעלי צבא או מכנסי עור שחורים. שני העולמות, האופנה והרוק, מנהלים רומנים מתוקשרים ומאוד ארוכים עם השפעות והפריות הדדיות, והסינרגיה ביניהם עולה ופורחת.
כשאקסל רוז של גאנז אנד רוזס חישמל את הבמה עם בנדנה על המצח, חולצה משובצת קשורה על המותניים ונעלי צבא, למחרת כל הפריטים שהוא לבש, ופריטים דומים להם, אזלו מהחנויות והפכו להיות חוד החנית של עולם האופנה, לפחות מבחינת הביקוש ברחוב, שלבסוף משפיע על המעצבים הכי גדולים, שקשובים לקהל שלהם.
כשדיוויד בואי הצטלם והופיע במראה הדנדי, עולם האופנה יישר קו והחזיר לתחייה את המראה הגנדרני חוצה המינים. עכשיו, חברת קונברס הרימה את הכפפה, ועיצבה קולקציית נעליים במהדורה מוגבלת לאביב עם הדפסים, צילומים ותעתיקים של אגדות רוק, כמו קורט קוביין, הגרייטפול דד, הדלתות ובלאק סבת'. נעלי האולסטאר התמלאו בפרטים אינטימיים מיומנים אישיים, מעטיפות אלבומים ידועים ומצילומי דיוקנאות של האנשים ששינו את מפת המוזיקה בעולם.
קורט קוביין, הסולן האגדי של להקת נירוונה, שהלך לעולמו ב-1994, היה בחייו חובב מושבע של נעלי אולסטאר. כמחווה לאגדת הרוק הזאת, קונברס יצאה עם מספר דגמים ועליהן יצירות אמנות ושרבוטים שנלקחו מרשימותיו האישיות של קוביין, שנותנים לנו הצצה למוח הגאוני שלו ולנשמה האבודה עם טקסטים קצרים ממספר שירים (ביניהם "Come As You Are"). כדי לשוות להן מראה משומש, הנעליים נראות מרופטות, כמו אלה שקוביין נעל בחייו, ובצדה של כל נעל רקומה החתימה שלו.
לגרייטפול דד, אחת מהלהקות החשובות, הקדישו בקונברס מספר דגמים, כשעל הנעליים מככבות עטיפות האלבומים שהלהקה הוציאה לאורך השנים, כולל ציורי הדובים הרוקדים, הגולגולות והשושנים של היוצרים אלטון קלי וסטנלי מוס, שהפכו לשם נרדף ללהקה.
ללהקת הדלתות עיצבו נעליים עם הדפס שחור של ג'ים מוריסון עצמו, על רקע צבעוני של הדלתות ונעליים בגימור עור רך בצבע אפור כהה. לבלאק סבת', שחבריה נולדו בברמינגהאם ואהבו למרוד ולהפר את החוקים, כפי שעשו ב-1982, כשאוזי אוסבורן כרת ראש של עטלף בהופעה חיה על הבמה - עיצבו נעליים מעור שחור עם דימויים שונים מעטיפת האלבום של הלהקה וגם מסיבוב ההופעות שלה ב-1978, עם לוגו העטלף המפורסם.
מחירים: 300-600 שקל.
להשיג: ברשת חנויות יונייטד ספורט.
גם מותג האופנה שוגר דדי שואב השראה מעוצבת מאגדות רוק, אבל ב"דדי" הרוקרים מקבלים טוויסט עיצובי של 180 מעלות. מאיה גיגי, מבעלות המותג: "האלבומים, האמירות והסמלים המסחריים של הלהקות עוברים אצלנו שכתוב מחדש. את "גוד סייב דה קווין" של הסקס פיסטולס, האיידול שלנו מבחינת עיצוב, הפכנו ל"גוד סייב דה קינג" בליווי תמונה של אלביס פרסלי שהוא סימבול כל כך אמריקני, בניגוד לפיסטולס הבריטים, וכל-כך לא רוקרי. בדגם אחר שדרגנו את אותו הסלוגן ל"גוד סייב דה פרינסנס", והוספנו ויז'ואל של שלגייה מוטרפת.
"אנחנו אוהבות לעשות רמיקסים בין עולם הרוק והפאנק לבין דברים קיטשיים בהקצנה. בסוף יוצאת תערובת של רוק כבד, שממוקסס עם משהו מאוד לייט ומאוד טראש. לקחנו את הדמות המתוקה של 'הלו קיטי' והפכנו אותה ל'הלו קיסי' של להקת קיס, עם האיפור הכבד בעיניים ולוק ההארד קור. אנחנו נהנות מהמשחקים של הפוך על הפוך".
מחירים: 220-500 שקל.
להשיג: בשוגר דדי, ידידיה פרנקל 12 ת"א, ובחנויות מעצבים.