שערי מגזינים לעולם יביאו לפתחנו את המגמה האופנתית הבאה, או לכל הפחות את הטרנד שיסעיר את הרחוב נכון לרגע זה. ואם נפרש נכון את מה שראינו על גבי שישה מגזיני אופנה שונים רק לאחרונה, ניתן לומר שהדבר הגדול והיקר הבא הן שמלות זהובות, זוהרות ונוצצות, ששמות את הפאייטים בכיס הקטן. רק מה, מתברר שאת צריכה להצטייד בהרבה מזומנים בשביל לקחת חלק בהילולה.
שושלת זה כל כך 2010
ממגזין הרפר'ס באזאר ועד מהדורות ווג בכל רחבי העולם, אי אפשר להימלט מהפריט הזה. אין ספק שג'ואן קולינס, הלוא היא אלכסיס קרינגטון המיתולוגית של "שושלת", מתהפכת על סדיני הסאטן שלה. מדובר בשמלה זהובה לבית Balmain, עשירה בפאייטים, בעלת כתפיים מודגשות, מפתח חזה מרשים וגזרת מעטפת, והיא נצפתה על גופות חטובים כשל נטליה וודיאנובה, סינדי קרופורד וקלאודיה שיפר, כאילו מדובר בעוד צעיף שאפשר למכור בקלילות להמון.
אז האמירה האופנתית ברורה היטב, אבל ההיגיון מאחוריה ממש לא: מתברר שהפריט הצנוע הזה עולה 34 אלף דולר, מה שגורם לנו לתהות למי לעזאזל יש סכום כזה להוציא על שמלה, והאם זאת המסקנה של תעשיית האופנה מהמשבר הכלכלי, שיש נשים שצריכות פריטים במחירים כאלה.
ובכן, התשובה, כך נדמה, בגוף השער. המגזינים לא צריכים לקחת אחריות על תגי המחיר המופרכים שבתי האופנה שמים על הפריטים שלהם, רק לפרסם את מה שנראה להם נכון ויפה. והדוגמניות באמת לא צריכות להטריד את ראשן היפה בזה. נטליה וודיאנובה, למשל, שהצטלמה עם השמלה למהדורת דצמבר של הרפר'ס באזאר, ביקשה לשאול את הפריט כדי שתוכל ללבוש אותו באיוונט חגיגי. ותראו לנו את הסטייליסט שיעז לבקש אותה בחזרה. אין כאן טעות - שמלה שעולה 34 אלף דולר מחייבת את המתלבשת להרוויח סכומי עתק. אם תחטטי מספיק, תוכלי למצוא גם גרסה זולה יותר ב-30 אלף דולר בלבד. רק עוד 50,000 תלושי משכורת, והזהב יכול להיות שלך.
אותה שמלה על 6 שערים? רק עניין של מזל
אגב, הדרמה שמתחוללת מאחורי הקלעים היא כלל לא סביב מחיר השמלה, אלא על זהות המעצב. בית האופנה בלמין זכה לחשיפה המונית כשאותה שמלה בדיוק התפרסמה בכל השערים, והמגזינים עצמם נחשפו בחוסר מקצועיותם, כשאף אחד לא קיבל בלעדיות על הפריט המנצח. "זה גורם לשמלה להיראות די נפוצה", אמר דובר מטעם בלמין, וזה כנראה לא עושה חסד עם מותג שאקסלוסיביות וייחודיות היא המוטו שמנחה את הקולקציה שלו. לא נזיל עבורם דמעה.
לורן קנדי, עורכת מגזין Elle, הסבירה שמדובר במקרה מאוד חריג. "ברוב המקרים, לא נשלחים אותם פריטים לכמה מערכות במקביל. זה עניין של מזל". לדברי בית האופנה, אף אחד מהשערים לא ביקש את הפריט באופן בלעדי, ואין כאן דרמה של ממש. השער הראשון יצא ביוני, כך שכל המגזינים ראו אותו ועדיין השתמשו באותה שמלה", נמסר מהדובר. שערוריה של ממש.