אין מישהי שראויה לתואר "כוהנת אופנה" יותר ממדונה. וזה לא רק בגלל שהיא הכניסה לחיינו מתירנות מינית-אופנתית בחזיית דוקרנים והפכה לקוגרית לוהטת עוד לפני שמישהו ידע מה זה. מדונה מסובבת כבר שנים את תעשיית האופנה על האצבע הפצפונת שלה, ובאמתחתה רשימת קמפיינים ושיתופי פעולה נחשקים. האחרונים שהפכו אותה לפרזנטורית הם דולצ'ה וגבאנה, שליהקו אותה לקמפיין קולקצית הקיץ וגם נתנו לה את מושכות העיצוב: מדונה עיצבה ליין משקפי שמש למותג הצעיר D&G, וגם בו היא כמובן מככבת. יצאנו לבדוק איזה מותגים הספיקה המדונה להרים, ומה היא מכרה לנו ב-52 שנות קיומה: מריץ' ביץ' מטופחת אצל ורסאצ'ה ועד עקרת הבית המפתה של דולצ'ה וגבאנה.

אין תמונה
מדונה רכה וענוגה בורסצ'ה 1995

הקמפיין: ורסצ'ה.
השנה
: 1995.
מה בקמפיין:
גאון האופנה המנוח ג'יאני ורסאצ'ה ידע לנצל את העובדה שמדונה היא הדבר הכי חם בשטח (וגם פוטוגנית בצורה בלתי רגילה), והיא קיבלה הזדמנות ראשונה להוכיח שהיא שם נרדף לאופנה וגם מיקסמה רווחים על הדרך. הקמפיין צולם על ידי מריו טסטינו וסטיבן מייזל (שכבר צילם אותה בעירום מלא עבור ספר הסקס), והם הביאו מדונה רכה יותר ואלגנטית במיוחד.

אין תמונה
רכה וענוגה, מול, הממ, כלב? ורסצ'ה 1995

הקמפיין: קטלוג קיץ-אביב של ורסצ'ה.
השנה
: 2005.
מה בקמפיין
: דונטלה ורסצ'ה ליהקה את מדונה בדמות שהותירה חותם עמוק על עולם האופנה ויצר טרנד חד משמעי: הריצ'-ביצ' היא מוצגת כדמות קרייריסטית חזקה ובשלה שלבושה בהתאם. על פי השמועות קיבלה מדונה 10.3 מיליון דולר בנוסף לבגדים ואביזרים חינם מהמותג לשנים הבאות. לא רע בשביל יום עבודה.

אין תמונה
מריצ'-ביצ' קרייריסטית חזקה ובשלה. מה שעשור עושה. מדונה לורסצ'ה 2005

הקמפיין: M by Madonna לרשת H&M.
השנה
: 2006.
מה בקמפיין
: הליין שמדונה עיצבה לרשת השוודית שיקף את הסטייל הייחודי שלה, והיא שחררה קולקציה נקייה וקלאסית של שמלות מעטפת, טוניקות, חולצות טי מודפסות, אוברולים, חגורות ומצנפת. המעצבת לא יכלה לבחור פרזנטורית טובה יותר מאשר את עצמה, וכך יצא שמדונה כיכבה בקמפיין ענק שכלל תמונות עם צוות הרקדנים שלה ופרסומת משעשעת במיוחד, שקורצת ל"השטן לובשת פראדה". הקולקציה המדונאית נחטפה מהמדפים ונחשבת בין הרווחיות שידעה הרשת עד היום, על אף הביקורות הקוטלות.

בראיון ל"ניו יורק טיימס" ימים ספורים לאחר צאת הקולקציה לחנויות, אמרה M שהיא אוהבת פשטות, ומכיוון שחייה מסובכים מספיק אין לה צורך בבגדים מורכבים. "מעולם לא הסתרתי את אהבתי לבגדים ואופנה. העבודה עם H&M הייתה מלהיבה והציבה אתגרים חדשים בשבילי. אני מאוד מרוצה מהתוצאה ומחכה ללבוש את קולקציית 'M by Madonna' ביחד עם שאר העולם". יה רייט.

אין תמונה
גם מדונה יודעת מה טוב לה: M by Madonna'
אין תמונה
אוהבת את הבגדים הפשוטים. מדונה יפהפיה בקמפיין 2006 לרשת H&M

הקמפיין: לואי ויטון.
השנה
: 2008.
מה בקמפיין:
המותג היוקרתי לא נשאר פראייר ודרש נתח מבשרה השרירי של המדונה. בקמפיין לקולקציית התיקים היא הוצגה כזנזונת צרפתייה על רקע ביסטרו פריזאי אפלולי ומעושן. הקטלוג כלל שש תמונות בלבד, שצולמו על ידי סטיבן מייזל, ובהן הפגינה מדונה את הגמישות המפורסמת שלה כשרגליה מונפות אל על והיא עמוסה באקססוריז לואי ויטוניים מכף רגל ועד ראש. השמועות גורסות שהיא קיבלה 10 מיליון דולר בשביל הפוזות הללו.

אין תמונה
זנזונת צרפתייה על רקע ביסטרו פריזאי אפלולי ומעושן. לואי ויטון 2008

דבר הקמפיין: לואי ויטון.
השנה
: 2009.
מה בקמפיין:
בעקבות הצלחת הקמפיין הקודם, מארק ג'ייקובס החליט שהוא רוצה עוד, ומדונה הוחתמה שוב כפרזנטורית. שוב סטיבן מייזל תקתק את הפריימים, אבל באווירה שונה בעליל - הפעם מדונה צולמה במעין בורדל, כשהיא יושבת על כורסה או שוכבת על שזלונג על רקע וילונות כבדים. בכל אחת משבע תמונות הקמפיין היא נראית כמו בובת שיש מפוסלת, על ראשה מעין כובע המעוצב כאוזני ארנבת, על כפות ידיה כפפות חתוכות והיא אוחזרת בתיק מהקולקציה. שירה.

אין תמונה
בובת שיש מפוסלת ואלוהים כמה שהיא מרוטשת. מדונה, לואי ויטון, 2009

הקמפיין: קטלוג קיץ אביב של דולצה וגבאנה.
השנה
: 2010.
מה בקמפיין
: שני האיטלקים המפורסמים נחשבים לדובדבן שבקצפת האופנה העילית, והם חברים ותיקים של מדונה, כמו גם חתומים על שלל תלבושות מרהיבות בהופעותיה לאורך השנים. השנה לראשונה הם ליהקו אותה לקמפיין עבור אופנת אביב-קיץ של המותג. הצלם הצמוד (וחברה הקרוב) סטיבן קליין החזיר אותה אל שורשיה האיטלקיים בסדרת תמונות בעלי אוריינטציה איטלקית כפרית, שבהם היא מדגמנת עקרת בית סקסית משועממת - תולה כביסה, מטאטאת ושוטפת כלים, ואפילו, שומו שמיים, אוכלת פסטה. בהחלט דמות הפוכה מתדמית הגלאם הרגילה שלה.

אין תמונה
עקרת בית משועממת לדולצ'ה וגבאנה 2010. לא אמין, אבל מצטלם משהו

הקמפיין: משקפי שמש MDG עבור דולצ'ה וגאבנה.
השנה: 2010.
כשיצאה מדונה לדרך עם מסע ההופעות המצליח ביותר בכל הזמנים "SWEET & STICKY" בקיץ 2008, היא הרכיבה בשיר הסיום משקפי ראייה חנוניות בעלות מסגרת פלסטיק מרובעת שחורה. שנה לאחר מכן, כשיצאה לחלק השני של מסע ההופעות (שנחתם, כזכור, בשתי הופעות בפארק הירקון), כולם כבר הלכו עם אותם משקפי הגיק שיק הללו, בנים ובנות כאחד.
מה בקמפיין
: דולצ'ה וגבאנה עושים צעד נוסף בשיתוף הפעולה עם מדונה, והפעם העניקו לה את שרביט העיצוב והשיקו איתה ליין חדש של משקפי שמש. הקולקציה כוללת שישה דגמים בצבעים שונים, שעליהם טבוע הלוגו המוזהב "MDG", ראשי תיבות של מדונה דולצ'ה וגבאנה.אין בהם איזו בשורה אופנתית  או חידוש, אבל היי, זאת מדונה, נראה לכם שהמשקפיים לא ייחטפו מהמדפים? הקמפיין כולל וידיאו סליזי אומנותי בכיכובה ואתר אינטרנט מעוצב שבו ניתן לרכוש את הקולקציה. המחירים? לא בשמיים - בין 180 ל-220 אירו.

אין תמונה
מי רוצה משקפי שמש של מדונה ולא קיבל? MDG 2010
אין תמונה
הקולקציה כוללת שישה דגמים בצבעים שונים, עליהן טבוע הלוגו המוזהב "MDG"

אין תמונה
רוצה גם? 850-1100 שקל והם שלך. מהקולקצייה החדשה של מדונה ודולצ'ה וגבאנה

מה בהמשך? השמיים הם הגבול

עוד רגע נוחת עלינו קטלוג הסתיו של D&G, ועל פי התמונה היחידה שהתפרסמה ממנו מדובר בפרק ההמשך לצילומי קיץ 2010. מדונה ממשיכה בדמות עקרת הבית האיטלקייה, לבושה בשמלה מדגישת חמוקיים, כשלצידה (אולי כקריצה אוטוביוגרפית) דוגמן צעיר להחריד חנוט בחליפה מוקפדת.

אין תמונה
בדרך חזרה מהסופר, נתמכת בבחור צעיר. מדונה של דולצ'ה וגבאנה, 2010

לפני חודשיים מדונה הקימה בית אופנה משלה שנקרא "MG ICON", והוא אמור להנחית עלינו קולקציות רבות בשנים הקרובות. בימים אלו ממש עובד העסק על קו הלבשה חדש לנערות עבור "מייסיס", שייקרא “Material Girl”. קולקציה מבוססת על ג'ינסים, נעליים, כפפות, שרשראות ושאר אקססוריז מדונאיים, והפריטים עוצבו יחד עם לורדס, בתה בת ה-13 של התופעה. הפריטים אמורים להכות את המדפים בתחילת אוגוסט הקרוב. צפויה התנפלות המונית.

>> עוד מעצבות, עלק: בגדי הים של קים קרדשיאן ואחיותיה