הראשון - בית אופנה נחשב בפריז שמוכר יצירות מופת עטופות בדים ב-8,000 יורו לפריט. השני - מותג שוודי, זול ונגיש להמונים. זה היה אך טבעי שהשילוב בין אלבר אלבז לבית "lanvin" ו-H&M יגרום לפאשניסטות באשר הן לאבד את שפיותן לטובת שמלת מלמלה ורודה בזוקה, עם תווית של מעצב על ומחיר של רשת אופנה עממית.
המטרה: שמלות עם חותמת של מעצב
ההשקה הרשמית בעולם כולו לקולקציית הקפסולה של לנוון נערכה אתמול, יום שלישי. צרכניות נלהבות ונרגשות באנגליה העבירו לילה לבן מחוץ לחלונות הראווה של הרשתות כדי לזכות בנגיעה ראשונה בקולקציה. כשהדלתות נפתחו בתשע בבוקר, אלפי נשים (ומקבץ צנוע של גברים) יצרו תור ארוך מחוץ לחנויות.
המטרה: שמלות צבעוניות, נעליים וז'קטים עם חותמת של לנוון. הפריט הכי זול שנמכר אתמול היה תיק כותנה שעלה 1.99 יורו בלבד. הפריט הפופולארי ביותר הייתה שמלה צהובה בעלת כתף אחת שעלתה 99.99 יורו. לדברי הרשת, מרבית פריטי הנשים נמכרו בתוך שעה אחת בלבד, אבל גברים שיחפשו פריטים מהקולקציה הנחשבת יוכלו לשים עליהם יד גם היום.
ומה קרה בישראל? ובכן, אחרי שבפתיחת החנות בישראל, אנשים ועגלות תינוק נדרסו, היו לנו ציפיות גבוהות, שלא לומר חששות גבוהות, לרגל הגעת הקולקציה. אך נדמה שלמדנו משהו מאז ההשקה, או שלנוון פשוט לא מדבר אל כולנו.
בשעות הבוקר ניכר כי הייתה בהילות לא קטנה, וקניון עזריאלי זכה שוב לקבלת קהל עצבנית מוקדם מן הרגיל. ספירת מלאי עמדה על יותר מ-100 איש שהעבירו כרטיס מוקדם בבוקר, והיו אף כמה שבילו את הלילה במקום. בחנות הוקם מתחם מיוחד שמכר רק את פריטי הקולקציה ואליו הוכנסה בכל פעם קבוצה של 20 לקוחות לפרק זמן של 15 דקות, כאשר כל לקוח יכל לרכוש רק מידה אחת מכל פריט שהוצג בקולקציה, כדי לתת אפשרות גם לאחרים. ממש בחירתה של סופי: האם לקנות לעצמך או לאמא? גם בארץ הפריט המבוקש ביותר הייתה השמלה הצהובה, כמו גם משקפי שמש ושמלה בעלת שתי דוגמאות פרחוניות.
18:30, קניון עזריאלי: כניסה חופשית לחנות
שליחתנו לעזריאלי שני ספיבק, הייתה אופטימית. היא קפצה לחנות ב-18:30, הכינה לעצמה כמה סנדוויצ'ים לזמן ההמתנה בתור ולקחה נשימה ארוכה בכניסה לקניון. אלא שאז היא גילתה שהיא ממש לא צריכה סנדוויצ'ים, או נשימה. "לא היה בכלל תור בחוץ. האווירה בחנות הייתה רגועה מאוד והתורים לקופות הזכירו לי את התורים של יום שישי – עמוס, אך נסבל. לא נרשמה היסטריה באוויר או דופק מהיר ואיבוד הכרה מצד הקונים שעמדו לידי בתור". מה שכן, ספיבק מספרת שהחנות הייתה מסודרת להפליא ולא תחת כאוס, כפי שניתן היה לצפות. "אין ספק, ניכר כי המוכרים עבדו קשה מאוד לפי עיניהם הטרוטות והמצב המתוקתק של החנות".
בעוד שמספר שמלות מהקולקציה המפוארת, שחורות בעיקר, עוד נותרו עומדות על הקולבים, את הדגמים הנדירים כבר גנבו. "היה לי ברור שאפספס את המיטב, אבל הייתי סקרנית לדעת מה אומרות נשות ארץ זבת חלב ומותגים על כל המהומה שנוצרה סביב לנוון", מספרת ספיבק.
"ג', בת 24 ממרכז הארץ, אמרה לי בהתרגשות שהיא הגיעה מיד אחרי העבודה לחנות. 'מאוד רציתי לבוא מוקדם ואולי לקנות את השמלה הצהובה, כבר הכנתי את עצמי נפשית להוצאה, אבל פספסתי אותה. בסוף קניתי מכנסיים וקרדיגן של h&m". חברתה של ג' בעיקר התאכזבה. "אני בכלל לא אהבתי שום דבר מהקולקציה הזו, הכל נראה כמו תחפושת לפורים". גברת בוגרת יותר שמדדה שמלת טול אדומה ונראתה מרוצה ממה שמשתקף אליה במראה, סיפרה לי שהגיעה מחיפה הרחוקה למען השמלה והיא בהחלט מתכוונת לרכוש אותה לבת מצווה של בתה".
"הפריטים שמר אלבז עיצב הם מדהימים ללא צל של ספק", מסכמת ספיבק. "אבל אני מאמינה שרק דגמים בודדים יזכו לאהדה ישראלית, כי אין מה לעשות, כמה שלא ננסה להיות פאשניסטות, אנחנו עדיין מאוד רחוקות מחינוך אופנתי אירופאי".