לשבוע אחד ומפואר במיוחד ביולי, נדמה כי מעולם לא היה מיתון בעולם. תצוגות ההוט קוטור שנערכו בעיר האורות גרמה לנו לשכוח את בעיותינו הפיננסיות, ונתנה לנו לשקוע בתוך שפע של בדים, צבעים וגזרות שאת רובם לא ממש נוכל ללבוש לשום מקום, אבל הם עדיין הצליחו להפיל אותנו לרצפה ולהשאיר טעם מתוק לעוד.
מי ששלא ספק גנב את ההצגה היה ג'ון גליאנו, מעצב הבית הצבעוני והאקסטרווגנטי של כריסטיאן דיור. השנה הוא התעלה על עצמו ועל יצירותיו הקודמות, כשהעלה בתצוגה הנוכחית שמלות בשכבות על גבי שכבות בכל צבעי הקשת, פרחים ענקיים מכל כיוון ועיצובים צבעוניים שגנבו את ההצגה.
זוהי קולקציית החורף של גליאנו לדיור, שהשראה אליה נלקחה מהגן הקייצי של ילדותו של כריסטיאן דיור בנורמנדי. "אני חווה רגע של פרחים", הסביר המעצב בעודו לבוש כגנן מפואר עם כובע פרחוני ואמיץ במיוחד. השמלות בתצוגה עוצבו כפרחים שנפתחים כלפי מעלה, עשירות בשכבות וקפלים מדהימים ביופיים ובצבעוניות שאין שנייה לה. מחצאיות אוברסייז לשמלות סטרפלס ייחודיות, ועד לכובעים מטרידים דמויי צלופן שחבשו הדוגמניות על ראשן ועל פניהן. גם הקירות נרתמו לנושא, וטוליפ כתום ענקי ובעל נוכחות קישט את הרקע לדוגמניות. אין ספק, מדובר בתצוגה פורחת ומלבלבת וגם מבלי להיות נוכחות, האנרגיות הגיעו עד לכאן.
יש גם פריטים שאפשר ללבוש
מלבד גליאנו הציגו לא מעט מעצבים מהשורה שהביאו יצירתיות רגועה יותר. ז'אן פול גוטייה היה המתחרה הכי צמוד של גליאנו, עם תצוגה בצבעוניות מתונה אך דרמטית ומפעימה. בלטו בתצוגה פרוות, כובעים מופרעים, פריטים בגזרת שעון חול, כתפיים מנופחות היטב, חצאיות מקטיפה ומעילים ארוכים. הכל בצבעוניות שבין שחור קלאסי, לחומים ולברונזרים מוזהבים. מלבד הבגדים, חייבים לזרוק מילה גם על השיער והאיפור. הדוגמניות של ז'אן פול גוטייה ושל כריסטיאן דיור זכו לפיסול של ממש בגזרת הפריזורה, והתהלכו בתוך מגדלים שהיו גורמים לליידי גאגא להסמיק. עיניהן נצבעו בצלליות ניאון ושפתיהן בגוונים עזים ודומיננטיים, מה שהסתדר עם הקולקציות הדרמטיות.
ג'ורג'יו ארמאני יצר קולקציה שכל נשות העסקים ישמחו ללבוש: חצאיות סיגר לצד גזרת A, ז'קט תואם ושכמיות. עוד נצפו חליפות מכנסיים מגה-אלגנטיות ומחמיאות לגוף וז'קטים מכופתרים בעיצוב מעט יותר אופייני לתצוגת קוטור, אך עדיין לביש. ארמני התפרע יותר בעיצוב השמלות עם פאייטים, נצנצנים ואבנים. בגזרת הצבע הוא ניצל עד תום את טרנד הניוד, לצד גוונים של חום, ברונזה וכסף, מה ששמר על לוק מאוד קלאסי ונקי. רחוק מאוד מעולם הפרחים הפנטזיונרי של גליאנו.
קארל לגרפלד לבית שאנל החליט להמשיך את קו החליפות של קודמו ובחר לעשות רימייק לחליפות הקלאסיות של הפיפטיז, על ידי הוספת טוויסטים מודרניים. זה בחר בצבעים עשירים יותר מפלטת הצבעים, כמו אדומים, ירוקים, שחורים וכחולים עמוקים.
אלי סאאב יודע לעשות שמלות ערב מדהימות, וניכר כי הוא מבין דבר או שניים על גוף האישה. גם הפעם הוא סיפק שלל אפשרויות לכל הסטייליסטים בהוליווד שתרים אחר שמלות לאוסקר. שמלות סגורות ולא צמודות אך בעלות שסע מכובד לכל אותן רגליים ארוכות, והרבה מאוד מקום וכבוד לגב ולכתפיים. תחושה של נוחות לצד סקסיות.