זמן לא רב לאחר הקמת "נט-א-פורטה", נתקלה המייסדת שלו, נטלי מאסנה, בדרישה לא שגרתית מצד לקוחותיה: הנשים שהזמינו פריטי מעצבים באתר ביקשו לוותר על האריזות היוקרתיות והיפות שמייחדות את האתר, אלא דווקא בקופסאות קרטון פשוטות.
הסיבה – המשלוחים שהגיעו למקום העבודה שלהן עוררו קנאה וצרות עין, ואם הן העזו לשלוח אותם הביתה, הן נאלצו להחביא אותם מהבעלים. בקיצור, מאסנה נדרשה לדיסקרטיות, ממש כמו אתרי פורנו ואביזרי מין ששולחים ללקוחות סחורה הביתה.הסיפור הזה מדגים, יותר מכל, את הכוח של נט-א-פורטה כמותג, ואת מה שהוא מייצג – למרות שמדובר באתר קניות ברשת, מיוחסת לו יוקרה של בוטיק מעצבי-על, ובחורה שרוכשת שם אינה שונה ממישהי שיוצאת מ"ברגדורף" או "גוצ'י" וידיה עמוסות שקיות.
אתרי הקניות הפכו בעשור האחרון לאלטרנטיבה לגיטימית ונוחה לכל חובבת אופנה באשר היא, החל מצרכניות המותגים ועד לאלה שמחפשות וינטג' ומציאות. מעצבים ומותגים רבים – מהקטנים עד השמות הגדולים ביותר – פותחים חנויות ברשת ומספקים סחורה לכל רחבי העולם. אז רגע לפני שאת לוחצת add to shopping bag, הנה ששת אתרי הקניות הגדולים והמעניינים ביותר. לא כולם שולחים לארץ, אבל היי, להסתכל זה בחינם.
נט-א-פורטה
net-a-porte הוא מחלוצי אתרי הקניות בתחום האופנה, והמפורסם שבהם. הוא הוקם לפני עשור, ומאפשר שילוב בין דפדוף בין דפי מגזין אופנה מעוצב, שיקי וטרנדי, לבין רכישת הפריטים בקלות ובמהירות. האתר משתף פעולה עם מאות מעצבי על, ביניהם גוצ'י, דולצ'ה וגבאנה, אנה סוי, אלכסנדר מקווין ואיב סאן לורן, ושומר על קשר הדוק עם למעלה ממיליון מנויות. הוא מספק משלוחי אקספרס גם לארץ, אבל בואי נודה בזה – אם יש לך כסף לקנות שם, קחי כבר טיסה לפריז ותבקרי בחנויות בעצמך. אגב, אם את בעניין של שמות גדולים בכסף קטן (יחסית), שווה לך לבדוק את אתר הבת "The Outnet", שמציע עודפים מקולקציות עבר של מעצבים ובתי אופנה.
בלופליי
bluefly הוא אתר נוסף המאגד מאות מעצבים תחת קורת סייבר ספייס אחת, אבל מציע את הפריטים ב-20-75 אחוזי הנחה. הכוח של בלופליי בא לידי ביטוי גם בשיתוף הפעולה המוצלח עם הריאליטי "פרויקט מסלול" בעונותיו הראשונות - המעצבים היו מאבזרים את הדוגמניות שלהם בפריטים מקיר האקססוריז של בלו פליי, והמנצחים מכרו את הקולקציות באתר. אם יש לך כרטיס אשראי אבל אין לך הרבה סטייל, תוכלי להיעזר גם באחת הקנייניות האישיות שהאתר מציע ולהרגיש לרגע קט כמו ביונסה.
ASOS
asos הוא אתר בריטי ותיק ואופנתי, המכוון לקהל צעיר יחסית (גילאי 16-35) ומציע גישה לעשרות אלפי מותגים, כולל מותג ייחודי של האתר לנשים וגברים. האתר השיק מגזין אינטרנטי שעוסק בלייף סטייל, מהווה פלטפורמה לבלוגרים ובאופן כללי מרחיב את אופקיהם של הגולשים – אבל בלי הרבה חפירות, כי הרי לא לשם כך התכנסנו. באתר יש גם אזור לילדים ואאוטלט מרשים, ומכיוון שמדובר בשכנים מאירופה, המשלוח לארץ מהיר (אבל לא זול במיוחד- 10-20 פאונד, תלוי בדחיפות). היתרון הגדול הוא מבחר המידות הנדיב, שמגיע עד 48.
ModCloth
האתר הזה מגדיר מחדש את הביטוי "הורס את הבריאות": אם את חובבת וינטג' ורטרו עוד לפני ש"מד מן" בכלל עלתה לאוויר, ModCloth זה האתר בשבילך. כלומר, אם את גרה בארה"ב. אם לא, את עלולה למצוא את עצמך ממררת בבכי מול שמלה מושלמת בגזרת פגי אולסון, שהמשלוח שלה לארץ יעלה לך כמו המחיר שלה. תאמיני לנו, היינו שם. האתר, שהתחיל במקור כחנות לממכר פריטי וינטג', הפך עד מהרה לספק של בגדי רטרו מגניבים, אקססוריז ואפילו פריטים לבית. מחלקת הווינטג' עדיין קיימת, אבל היא, כמו רוב האתר, מיועדת למהירות החלטה שיצליחו ללכוד את הפריט הרצוי שנייה שהוא יוצא מהמלאי. לא מומלץ לבעלות לב חלש.
Polyvore
מה אם היית יכולה לשחק אותה עורכת במגזין אופנה או סטייליסטית ליום אחד? polyvore מציע לך אינספור תמונות של פריטים, המתעדכנות מדי יום, ומובילות – איך לא – לאתרים המובילים בהם ניתן לרכוש אותם, כמו Farfeched, Endless, Zappos ורבים אחרים, ביניהם אלה שהזכרנו כאן. מהתמונות הללו אפשר ליצור קולאז'ים מרהיבים, ממש כמו אלה של מגזיני האופנה המובילים, ולתת לגולשים אחרים באתר או ברשתות החברתיות לדרג אותם. בנוסף, מתפרסמות באתר כתבות על טרנדים ועצות אופנה חשובות, בלוגים וביקורות אופנה על סלבס. בעצם, כל אחת יכולה לבנות כאן וויש ליסט אינסופי של מראות אינדיווידואליים, גם אם הם יישארו רק בגדר חלום מתוק.
Etsy
אתר קצת שונה בנוף אתרי הקניות, כיוון שהוא למעשה משמש במה ליוצרים ואמנים מכל העולם, שרוצים למכור את עבודותיהם ברשת. ב-Etsy אפשר למצוא גם עיצובים יוצאי דופן וגם אביזרים ייחודיים וחומרים ליצירה, אם יש לך את המוטיבציה והזמן לייצר בעצמך את האקססוריז שלך. המחירים משתנים מאוד בהתאם לחומרים, לזמן העבודה ולפופולריות של המעצב, אבל המבחר אינסופי.
ממש כמו באי.ביי, חלק מהמוכרים משלחים לארץ, ואצל חלקם זה ממש משתלם (טוב, במיוחד אצל הישראלים). האתר עצמו הפך לקהילה של ממש בקרב המעצבים והיוצרים, שמהווים גם את חלק הארי של הגולשים והקונים באתר.