מדינתנו הקטנה, פנים רבות לה, או אם נדייק: פריזורות. כור ההיתוך הישראלי הביא עימו מגוון של תסרוקות. בין האירופאיות עם הרולים, למזרחיות בעלות השיער השחור משחור, המתולתל והשופע, נוצר ערב רב של פריזורות שונות ומשונות שרק הלכו והתפתחו לצד התמורות החברתיות והתרבותיות שליוו את העשורים. הרצון של כוכבות התרבות שלנו היה בדרך כלל להידמות למערב בכלל ולאמריקה בפרט, אבל אפעס, הפריזורה שלנו נותרה ים תיכונית ופחות זוהרת מבניכר. השעטנז הזה בין המקומי לגלובלי הפך את התסרוקות למשהו אחר, משלנו, בין אם זה הקוקו של תמי בן עמי, הצמות של ירדנה ארזי או ה"בוב קאט" של נינט טייב.
שנות החמישים
גולדה מאיר
קשוחה, מהודקת ומסודרת: גולדה מאיר (מאירסון) הייתה סלבריטאית בכל קנה מידה שתרצו. לפני כניסתה לתפקיד ראש הממשלה בשלהי שנות השישים הייתה גולדה שרה בממשלה, בין שלל תפקידיה הדיפלומטים. לצד הנעליים המפורסמות וסיכות הדש דמותה חמורת הסבר לוותה תמיד בתסרוקת אסופה ומאופקת שהפכה למקור השראה עבור נשים רבות.
שנות השישים
יפה ירקוני
זמרת המלחמות שיכולה היתה ללמד את צה"ל שיק מהו. ירקוני הייתה האדית פיאף של הלבנט (אף שגם כבודה של שושנה דמארי במקומו מונח). בעדינות וקוקטיות היא שרה, כשעל ראשה תמיד אותה תספורת מוקפדת ומתוקתקת – גם ביום החם ביותר: שיער קצרצר, מוגבה ומעט נפוח, עם פאות מדויקות בתסרוקת שמסגרה את פרצופה הנאה.
שנות השבעים
ירדנה ארזי
בסבנטיז, אולי אחת התקופות האהובות על עולם האופנה והביוטי, שלט בעיקר המראה החלק. אחרי שבשנות השישים הרימו והתפיחו את השיער, בעשור הזה החליטו לשמור עליו רגוע וטבעי ככל הניתן. ירדנה ארזי, הדיווה המטריפה, אולי חקוקה בזכרוננו עם הפוני ושיער הפארה פוסט שהיה להיט מעט מאוחר יותר, אבל התסרוקת הכי אהובה שלה הייתה בתקופת להקת הנח"ל. את שיערה השחור והמגוהץ הרבתה לחלק לשתי צמות, במראה מלאכי משהו. נכון, היא יפה, כך כתב לה אפרים שמיר בדיוק באותה התקופה.
שנות השמונים
תמי בן עמי
הסופר מודל הישראלית הראשונה הייתה משהו בלתי נתפס בארץ באותה התקופה: היא שימשה מקור השראה עבור נשים רבות ורק במבט לאחר ניתן להבין כמה השפעה היה ללוק שלה. תמי הייתה בעלת מראה נוקשה, אנדרוגני ועוצמתי וכאלו היו גם התסרוקות שלה. שיערה השחור משחור היה אסוף, מתוח עם ג'ל או כקוקו לצד, במראה אופנתי, ייחודי ולא מתנצל.
שרון ליפשיץ
הזמרת האהובה שאחראית על לא מעט להיטים משנות השמונים מייצגת את הלך הרוח הקליל, המשועשע והפרוע של אותם ימים. בקליפים רבים של שרון ניתן לצפות בתסרוקת שהיא מעין ערבוב של המולט הידוע לשמצה לקוקו בלוף. המולט – תסרוקת שחלקה הקדמי קצרצר והאחורי ארוך, היה היסטריה באותם הימים, ועם שיער נפוח וקוקו בלוף מאחור אין ספק ששרון הייתה ממש "להיט בראש".
שנות התשעים
יעל בר זהר
העשור הזה ראה הכל מהכל: קארה, שיער צבוע, פוני, פרמננט ומה לא. אבל לוק אחד וטבעי במיוחד נחקק בזכרון הישראלי כ"תסרוקת של שנות התשעים" – יעל בר זהר, שהייתה המאמי הלאומית של אותם הימים, הצליחה להגדיר מחדש את המשמעות של "פחות זה יותר". שיער ארוך, בגוון בהיר, בלי יותר מדי התחכמויות, זו היתה משאת נפשן של נערות ונשים ברחבי הארץ.
שנות האלפיים
אפרת גוש
בשנים הללו הכל חוזר, במעיין מיקס פוסט מודרני; שילוב בין הרולים של שנות השישים, הקארה של שנות העשרים וגוונים לא קונבנציולים שחדרו לתעשיית השיער כמו אפור או סגול. בתחילת שנות האלפיים הייתה זו אפרת גוש שהצליחה להפנט אותנו בקולה הייחודי, אבל לא רק. התספורת שלה סובבה את כל הראשים - מדובר בקארה לא סטנדרטי שהשוס בו הוא הדירוג, כאשר החלק הקדמי ארוך מהאחורי. התסרוקת הא-סימטרית הפכה לתשובה המושלמת עבור המוני נשים שחיפשו במשך שנים מה לעשות על השיער שלהם, ובעלות השיער החלק התבאסו מכך שלא יוכלו ליישם את התסרוקת הפרועה והמדליקה הזו בעצמן.
נינט טייב
פונינט, שיער קצוץ, קרחת, תספורת בוב, שחור, פס כסוף והרשימה עוד ארוכה; מה נינט לא ניסתה. יחד עם זאת, נדמה כי התסרוקת החשובה ביותר שתרמה נינט לבנות ישראל היא ה"בוב קאט" או ה"אנדר קאט", שיער המגולח רק בצד אחד. נינט נתנה דרור לדמותה הפאנקיסטית והצליחה לייצר את אחד מהטרנדים הכי מדוברים בעולם השיער של השנים האחרונות.