הקיץ עדיין קופח לנו על הראש, ורגע לפני שהוא מסתיים – ביקשנו לשמוע אילו מלכים הוא הכתיר לעצמו השנה בעולם הקוסמטיקה והטיפוח. מה היו מגמות היופי הגדולות השנה? הרצליה אשכנזי, מנהלת סחר ושיווק בסופר-פארם, סימנה לנו כמה מהטרנדים הבולטים של הקיץ.
עשו זאת בעצמכן
מכשירי פדיקור ביתיים, ערכת לק-ג'ל, מברשת חשמלית לניקוי הפנים ואפילו מכשירים להסרת שיער בלייזר – את הכל היום אפשר לעשות לבד בבית, מבלי לצאת למכון ולהיעזר באנשי מקצוע. "אחת המגמות הבולטות של הקיץ היא טיפוח ביתי סמי-מקצועני. המוצרים האלה זוכים לפופולאריות כיוון שהם חוסכים הרבה זמן וכסף".
עוד בערוץ הנשים:
ציפורניים ירוקות
אחרי הפרנץ' הקלאסי והוורוד-שקוף המינימליסטי, הלק האדום שלט תמיד בכיפה. השנה ישנו היפוך מגמה מעניין – ומבין הלקים הצבעוניים, הצבע הירוק עקף את האדום בסיבוב. "תחום הציפרניים גדל בשיעור דו-ספרתי מדי שנה", אומרת אשכנזי. "מדי שנה נמכרים אצלנו יותר מ-2 מיליון בקבוקי לק ומוצרים משלימים, והשנה ירוק-מנטה היה הלק הנמכר ביותר".
הכי נמכר: מגבונים
עצלות? חשש להיתפס במרחב המוגן עם אייליינר רק בעין אחת? את הסיבות אפשר רק לנחש, אבל המוצר העממי הנמכר ביותר בסניפי רשת סופר פארם מאז תחילת השנה הם מגבונים להסרת איפור. "הישראליות מעריכות וקונות אמנם גם מוצגי קוסמטיקה יוקרתיים – בהעדפה ברורה ללנקום, קלרינס וקליניק, אבל עדיין, מוצר הקוסמטיקה הנמכר ביותר הם המגבונים להסרת איפור".
להתראות גלוס
את המונח "מדד הליפסטיק" טבע לאונרד לאודר, מנכ"ל אסתי לאודר (והבן-של), אחרי אסון התאומים. לטענתו, כאשר מצב הרוח הלאומי בקרשים והכלכלה בשפל, אחד המוצרים שמכירותיהם דווקא מרקיעות שחקים הם שפתונים – שנחשבים למוצר איפור זול יחסית, ומאצילים אפקט משמעותי על ההופעה במינימום הוצאה. ולאור הקיץ העגום שעובר עלינו, נראה שלאודר צדק. "יש בהחלט עליה באודמים עם צבע וירידה בגלוסים השקפקפים למיניהם. הטרנדים בקוסמטיקה מושפעים מהטרנדים של האופנה, ואנחנו רואים השנה עלייה במכירות של שפתונים בצבעים עזים, בין אם מבריקים או בגימור מאט".