מהרגע הראשון שהדיירת אביבית בר זוהר נכנסה לבית ה"אח הגדול", זה היה צפוי שמדובר בדמות שתעשה שמות בחיינו. הרבה לפני מרובע אהבים צפוף, קשה היה להתחמק מהבחירות האופנתיות של הגברת, ובמיוחד האופן בו היא מתאפרת. וליתר דיוק: קישוטי הריסים שלה. אחרי שצפינו שהמראה הדרמטי של אביבית יתפוס בקרב בנות ארצנו, כעת גם מגיעים המספרים: מנתונים שקיבלנו ממותג הריסים "ארדל" וחברת האיפור "איל מקיאג'", נרשמה עלייה של 30% בשבועות האחרונים בהיקף מכירות הריסים המלאכותיים.
"הצעירות מבקשות את הריסים בעיקר למסיבות סוף שבוע"
"המעניין הוא שיש תחושה שלא מדובר בטרנד חולף. נשים שרואות את אביבית בטלוויזיה מדביקה את הריסים מבינות לפתע כמה זה פשוט, והן פתאום מבינות כמה האפקט נגיש גם להן", מסבירה אפרת כהן, מנהלת מחלקת קוסמטיקה בסופר פארם קניון רחובות המשווקת את הריסים של "ארדל".
אביבית ואחותה הרחובותיות הן לקוחות קבועות ברשת. "אני מחכה שהיא תצא כבר מבית 'האח הגדול' ותראה לאיזה שינוי היא גרמה". לדבריה, כבר בימים הראשונים מאז תחילת התוכנית, נכנסו תלמידות תיכון וביקשו ריסים 'בדיוק כמו של אביבית'. "הן קונות אותם בעיקר למסיבות בסופי שבוע ומחפשות את המראה הסקסי. בדומה לאביבית שמקפידה להתהלך בריסים הצפופים והעבים ביותר - למראה דרמטי ובולט". לטובת ההורים החרדים, דואגת אפרת להסביר כי הריסים עשויים משיער טבעי ובעלי אישור של משרד הבריאות.
"נשים בנות שלושים פלוס קונות ריסים להעצמה ועוצמה נשית"
גם בחברת האיפור איל מקיאג' חווים עלייה במכירות ודווקא בקהל יעד לא צפוי כל כך. דורון כהן, סמנכ"ל השיווק בחברה, מעיד כי עיקר הלקוחות המעוניינות במוצר הן לא תיכוניסטיות, אלא דווקא נשים בנות 30 פלוס שרוצות להרגיש טוב עם עצמן. "איך שאני רואה את זה, יש כאן איזה עניין של העצמה ועוצמה נשית. נשים שמעוניינות להדגיש את הנשיות שלהן. היו המון שיחות טלפון לסניפים, וכמה ימים קיצוניים של מכירות. האמת שגם אני הופתעתי מהדרישה, משום שזה לא מוצר שבאופן טבעי מתנפלים עליו".
עם זאת, בניגוד לנערות תיכון שמחפשות את הדרמטי במיוחד, נשים בנות שלושים ומעלה מבקשות את המראה היותר טבעי. "יש ריסים מאוד עדינים, שנשים רבות קונות משום שהן מרגישות 'עירומות' בלעדיהם, בדיוק כמו איפור", מסבירה אפרת שצופה שלקראת פורים, המכירות רק ימשיכו לזנק מעלה, "הריסים הצבעוניים הולכים להכנס חזק לקראת החג, כמו גם ריסים עם אבנים".